Vés enrere Jordina Torrents rep el premi Google Women Techmakers

Jordina Torrents rep el premi Google Women Techmakers

L’estudiant de doctorat del DTIC ha estat una de les vint dones seleccionades dins la regió que comprèn Europa, Pròxim Orient i Àfrica, i és l’única representant espanyola.

15.05.2017

Jordina TorrentsL’estudiant de doctorat del Grup de Recerca Simulation, Imaging and Modelling for Biomedical Systems (SIMBIOsys) vinculat al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, ha estat una de les vint dones seleccionades dins la regió que comprèn Europa, Pròxim Orient i Àfrica, per rebre la distinció Google Women Techmakers, l’única representant espanyola i la segona en aconseguir aquest premi a la UPF, després de Luz Rello (2011).

Aquest guardó té l’objectiu de fomentar la presència de la dona en els àmbits de les ciències de la computació, l’enginyeria informàtica i altres camps tècnics que hi estiguin estretament relacionats. La recerca de Jordina Torrents està dirigida per Miguel Ángel Gonzalez Ballester, professor ICREA de la UPF i cap la Unitat de Recerca BCN Medtech, i per Mario Ceresa, investigador sènior del mateix grup. La unitat BCN Medtech està organitzada en quatre grups de recerca que es dediquen a investigar sobre temes relacionats amb imatge biomèdica i processament de senyals, bioelectrònica, fisiologia computacional i cirurgia assistida per ordinador.

A banda d’una dotació econòmica per tal d’impulsar la recerca que està portant a terme la doctorand al DTIC, el premi Google Women Techmakers també inclou una estada a la “Google King’s Cross office” de Londres del 18 al 21 de Juny, per conèixer Google, assistir a conferències i presentar la seva pròpia recerca a la comunitat científica, a més de l’accés a una extensa xarxa mundial de dones líders en els àmbits de la tecnologia i la emprenedoria. La selecció de les guardonades es fa tenint en compte el rendiment acadèmic de la candidata, el lideratge que demostra per incrementar el paper de les dones en l’àmbit tecnològic i l’impacte de la seva recerca.

Tecnologia punta en cirurgia fetal

La recerca de Jordina Torrents se centra en la difícil tasca de la construcció de models i eines computacionals especifiques per a la cirurgia fetal. Treballa els àmbits del processament d’imatges, la visió per computador, la intel·ligència artificial, la geometria computacional, l’aprenentatge automàtic i el desenvolupament de sistemes informàtics per a la planificació quirúrgica.

Actualment està col·laborant amb l’equip de cirurgia fetal dels Drs. Eduard Gratacós i Elisenda Eixarch de l’Hospital Clínic i l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, en el marc d’un projecte finançat per la Fundació CELLEX. Prèviament havia col·laborat en temes de càncer de mama, retinopatia diabètica i Alzheimer a la Universitat Rovira i Virgili.

En paraules de Jordina Torrents, “amb aquesta distinció pretenc donar un impuls a la meva carrera investigadora, a més d’incrementar la visibilitat de les dones en l’àmbit de les enginyeries, on la seva presència ha estat tradicionalment minoritària”.