Vés enrere El Centre d’Estudis en Ètica Animal llança unes recomanacions per a una cobertura periodística ètica dels altres animals

Des del mes de juliol, el document està disponible a la pàgina web del centre d’estudis, el primer al nostre país d'aquestes característiques. És una obra col·laborativa de l’equip del Centre conjuntament amb experts d’universitats nord-americanes.

13.07.2016

El UPF-Centre d’Estudis en Ètica Animal (CAE, Center for Animal Ethics) ha llançat les Recomanacions per a una cobertura periodística ètica dels altres animals "per ajudar els periodistes a incorporar una visió dels altres animals no especista, més objectiva i més justa, que contribueixi a reduir la violència global a la societat".

Les recomanacions se centren principalment en quatre aspectes: la necessitat d’una cobertura positiva i regular dels individus de les altres espècies, evitar perspectives antropocèntriques, donar veu a les organitzacions de defensa dels animals i emprar un llenguatge neutre i objectiu.

Les recomanacions han estat confeccionades per l’equip de l’UPF-CAE amb la col·laboració d’investigadores de les universitats de Georgia i d’Oregon, als Estats Units, i estan disponibles lliurement a la pàgina web del centre d’estudis.

El UPF-CAE es defineix com a think tank acadèmic creat al desembre de 2015, de coneixement multidisciplinari i treball interdisciplinari (filosofia, dret, comunicació, literatura, política, educació, sociologia, etologia, biologia evolutiva, etc.) en ètica animal, el primer a Catalunya i a l’estat espanyol, que  s’equipara així amb centres pioners en ètica animal al món: l'Oxford Centre for Animal Ethics, el Centre for Human and Animal Studies (Edge-Hill University), ambdós al Regne Unit; així com també el New Zealand Center for Human and Animal Studies (University of Canterbury, Nova Zelanda) o l'Animals and Society Institute (EUA).

UPF-CAE l'integren investigadores de tres universitats catalanes amb el recolzament d’experts nacionals i internacionals com ara Peter Singer, Mark Bekoff, Jeff McMahan, Carol Adams o Alicia Puleo, entre molts d’altres.

Web de referència:

Recomanacions