Vés enrere

Laura Torres, estudiant de postgrau de la UPF, obté el premi Amadeu Oller per a poetes inèdits

L’artista mallorquina, que ha obtingut el guardó per la seva obra L’inhabitable, publicada a l'editorial Galerada, ha cursat aquest any el màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament.

23.06.2016

Laura Torres Bauzà, estudiant del màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (MECLAP) organitzat per l’Institut Universitari de Cultura (IUC) de la UPF, ha estat la guanyadora de la 52a. edició del Premi Amadeu Oller per a poetes inèdits, amb la seva obra L’inhabitable.

El guardó, que ha consistit en la publicació del treball guanyador a l’editorial Galerada, reconeix joves poetes catalans, menors de 30 anys, que no hagin editat cap obra d’una manera impresa o digital. Està convocat per la Parròquia de Sant Medir del barri de La Bordeta (Sants Montjuïc), i es va lliurar el passat 21 de juny en un acte celebrat al Teatre de Sant Medir de Barcelona.

L’inhabitable el vaig escriure el 2012 arrel d’un projecte plàstic que porta el mateix nom i que es compon per fotografia i dibuix. Durant aquests quatre anys l’he anat fent i refent, canviant coses”, afirma Laura Torres, que es mostra “sorpresa” per haver obtingut aquest guardó. “No només suposa la meva primera edició, sinó també la primera vegada que comparteixo públicament aquests poemes”, assegura.

L’autora, que cultiva diferents disciplines artístiques, defineix la seva obra com “un conjunt de cròniques d’una relació amb l’espai que m’envolta, sota la forma d’imatges ambigües que volen servir de pont per tal que cadascú les acabi de tancar com cregui més convenient”.

Un jurat de renom per a un dels premis de poesia amb més trajectòria

El jurat del premi ha estat format per les següents persones vinculades al món de la poesia i de les lletres catalanes: David Castillo (president), Maria Isabel Pijoan, Antoni Pladevall, Joan Maluquer, Mireia Calafell, Lluïsa Julià i Pius Morera.

David Castillo, un cop lliurat el guardó, va manifestar que “a L’inhabitable, Laura Torres ens ofereix dosis d’ironia, de desequilibri, de reflexió moral, de lectura de les sensacions”. De la seva banda, Joan Maluquer va definir l’obra com “un recull que pren el lector i se l’enduu sense saber gaire per què”.

El Premi Amadeu Oller és un dels guardons literaris més importants de l’àmbit de la poesia catalana, i es convoca ininterrumpidament des de l’any 1965. Vol homenatjar mossèn Amadeu Oller, primer rector de la parròquia de Sant Medir, sacerdot, músic i cofundador de la Federació de Joves Cristians. En altres edicions, han obtingut el premi poetes com Carles Morell (2014), Estel Solé (2011), Mireia Calafell (2006), David Caño (2007) i Marc Rovira (2009).

Una artista multidisciplinària, amb la creació com a motor

Laura Torres Bauzà (Palma de Mallorca, 1990) està en aquests moments elaborant el treball final del màster MECLAP, que espera presentar el mes de setembre. Llicenciada en Belles Arts (2012) i màster en Producció i Recerca Artística (2014), en ambdós casos per la Universitat de Barcelona, desenvolupa la seva carrera artística entre Mallorca i Barcelona.

Ha participat en diverses exposicions i publicacions col·lectives entre els anys 2013 i 2015, i actualment és una de les deu persones que està duent a terme un projecte de creació en el marc de la Sala d’Art Jove de Barcelona, després d’obtenir un Premi Art Jove Producció, convocat per la Generalitat de Catalunya, per la seva obra As if it was the last chance. El vídeo, que li permet combinar més àgilment imatge i paraula, és el suport amb el qual la jove artista treballa darrerament.

Categories: