Vés enrere L’associació d'estudiants Pompeufarra dóna 15.000 euros al Programa UPF d’ajuts a l’estudi

Aquest gest solidari incrementa el fons de la Universitat destinat a ajudar les persones que tinguin dificultats econòmiques per continuar la carrera degut a situacions sobrevingudes.

21.06.2016

L’Associació d’Activitats Lúdiques Pompeufarra va lliurar a la Univesitat un xec de 15.000 euros, fruit de la recaptació feta per les activitats organitzades aquest curs 2015-2016.

Aquests diners serviran per finançar el Programa UPF d’ajuts a l’estudi per a situacions sobrevingudes, i van ser recollits per Pablo Pareja, responsable de les relacions amb els estudiants, el passat 10 de juny.

Aquest fons, creat l’any 2013, complementa altres beques existents i s’adreça als estudiants de la Universitat amb dificultats per continuar els seus estudis per impossibilitat d’assumir el cost de la matrícula. S’emmarca en el compromís de la UPF, dins el seu programa de Responsabilitat Social, que no hi hagi cap estudiant que hagi de deixar la carrera per motius econòmics.

Segons Pablo Pareja, "aquesta donació és una magnífica notícia per a tota la comunitat universitària de la UPF. Més enllà de l'empenta que suposa al fons de beques d'ajuts a l'estudi, el gest solidari de l'associació Pompeufarra evidencia la positiva contribució que any rere any fan les associacions d'estudiants a la nostra universitat i que sovint passa una mica desapercebuda”.

El responsable de les relacions amb els estudiants recalca la importància d’aquest tipus d’accions: “Es tracta d'un gest que reforça els lligams de cooperació entre estudiants i entre aquests i la mateixa universitat. En definitiva, és una prova més del potencial transformador i de millora que acompanya l'activitat de les associacions d'estudiants a la UPF".

L’Associació d’Activitats Lúdiques Pompeufarra, que el curs passat ja va fer una donació de 10.000 euros al Fons de beques d’ajut a l’estudi, és una entitat sense ànim de lucre reconeguda per la Generalitat de Catalunya i la UPF que destina els beneficis dels esdeveniments lúdics que organitza a promoure i subvencionar activitats a favor de la socialització i la cohesió de la comunitat universitària.

Aquest curs, a més de les festes universitàries habituals, van organitzar (conjuntament amb el Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària) i finançar el torneig mixt de vòlei platja disputat a principis del mes de maig, així com una esquiada popular durant el mes de febrer.