Vés enrere La UPF i Alcaldes.eu col·laboraran per potenciar el debat i el coneixement en la governança municipal

L'acord preveu potenciar els esdeveniments i les publicacions promogudes per aquesta plataforma transmèdia de l’àmbit de la gestió municipal catalana i impulsar la recerca i les pràctiques acadèmiques a la Universitat.

15.12.2015

La UPF i Alcaldes.eu han establert un marc de col·laboració, a través de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials, per tal de potenciar els esdeveniments i les publicacions promogudes per aquesta plataforma transmèdia de l’àmbit de la gestió municipal catalana, que s’utilitzarà per impulsar la recerca i les pràctiques acadèmiques a la Universitat.

La col·laboració entre ambdues entitats s’ha rubricat amb la signatura d’un conveni marc, que ha tingut lloc avui, 15 de desembre al matí, al Rectorat de la Universitat. El conveni ha estat signat per Jaume Casals i Francesc Xavier Roca, rector de la UPF i director editorial d’Alcaldes.eu, respectivament. David Sancho, degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials, ha assistit a l’acte.

En virtut de la signatura del conveni, que té una durada de dos anys (prorrogables), es preveu organitzar actes públics a la seu de la Universitat Pompeu Fabra, el primer dels quals tindrà lloc al llarg del primer trimestre del 2016, consistent en un esmorzar-debat amb alcaldes de municipis de les quatre províncies de Catalunya.

Altres accions que preveu l’acord són que els investigadors i els estudiants de la UPF tinguin a la seva disposició Alcaldes.eu i el seu fons documental per a la recerca; que tota la comunitat acadèmica pugui fer servir la plataforma com a centre de networking, i que els estudiants de la Universitat puguin fer-hi practiques acadèmiques, a través de convenis específics gestionats per la Fundació UPF.

Alcaldes.eu és una plataforma transmèdia i oberta a la ciutadania que proposa debat i genera opinió i a partir d’informació actualitzada, entrevistes i perfils entorn de la gestió municipal a Catalunya. Adreçada a alcaldes, tinents d’alcalde, regidors, gestors municipals, analistes, acadèmics, empresaris i ciutadans en general compromesos amb el seu municipi, es compon d’una publicació en línia, uns fòrums-esmorzars periòdics, un programa de televisió i un llibre anual.