Vés enrere Comença el projecte europeu HEIRRI

Comença el projecte europeu HEIRRI

Els membres del projecte Higher Education Institutions & Responsible Research and Innovation es reuneixen per primer cop al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona per tractar els punts claus i el desenvolupament de cada fase.
15.09.2015

Durant la jornada del 16 de setembre se celebra la  primera reunió  del projecte europeu HEIRRI (Higher Education Institutions & Responsible Research and Innovation). El projecte vol integrar el concepte de " Recerca i Innovació Responsables" (RRI) en les carreres universitàries de ciència i tecnologia, de manera que la recerca i la innovació responguin a les necessitats, valors i expectatives de la societat. La Comissió Europea promou l'aplicació pràctica de la RRI a través de  sis eixos clau: participació ciutadana, ètica, educació científica, igualtat de gènere, accés obert i governança científica.

Primera Reunió HEIRRILa  primera reunió del projecte (kick-off meeting) servirà per connectar tots els participants i proporcionar una  visió extensa i completa dels tres anys de durada de la iniciativa. Al llarg de la reunió, ubicada al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), es tractaran els conceptes clau i les diverses fases que caldrà anar organitzant.

HEIRRI està liderat pel  Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), concretament, per un equip multidisciplinari format per membres del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS, UPF) i del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC, UPF). La resta de participants del projecte són la Universitat d'Aarhus (Dinamarca), la Universitat de Bergen (Noruega), la Universitat d'Split (Croàcia), l'Institut d'Estudis Avançats (Àustria), la Fundació Bancària "la Caixa" (Barcelona), l'empresa Innovatec (Madrid), la xarxa europea de museus i centres de ciència Ecsite, i l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) que presideix GUNi, la Xarxa Global d'Universitats per la Innovació, amb 208 universitats de 78 països.

El projecte està finançat pel programa Horitzó2020 de la Comissió Europea.  HEIRRI és una de les primeres iniciatives enfocada a integrar l'RRI a l'educació universitària. Tenint en compte que la RRI té el potencial de dirigir la recerca i la innovació cap a  solucionar problemes socials globals i de fer-les més eficients, cal una formació sòlida en RRI des de les primeres etapes de l'educació superior.

Altres notícies relacionades:

La UPF liderarà el projecte europeu HEIRRI per a la integració de la RRI a l'ensenyament universitari