Vés enrere Mor David Caminada, doctor per la UPF i professor associat del Departament de Comunicació

Ha mort aquest dimecres, a Barcelona, als 52 anys, després de ser agredit el passat dilluns al centre de la ciutat. Compaginava la seva activitat docent al grau en Periodisme amb la seva feina com a tècnic del Departament de Comunicació Digital a l’Ajuntament de Barcelona.

22.01.2020

David Caminada Díaz, professor associat del Departament de Comunicació de la UPF, ha mort aquest dimecres a Barcelona als 52 anys, després de ser agredit el passat dilluns al centre de la ciutat.

Caminada compaginava la seva activitat docent al grau en Periodisme de la UPF amb la seva feina com a tècnic del Departament de Comunicació Digital a l’Ajuntament de Barcelona.

Es va incorporar com a professor associat a l’equip docent del Departament el 2002 i, des d’aleshores, havia impartit assignatures vinculades a l’àmbit de la redacció periodística com Llenguatge i Gèneres Informatius o Llenguatge i Gèneres d’Opinió.

També formava part del col·lectiu alumni de la Universitat després d’haver cursat el màster en Comunicació Social, el 2014, i haver fet el doctorat en Comunicació vinculat al Grup de Recerca en Periodisme. El passat mes de juliol de 2019 va defensar la tesi “La prensa nacionalista catalana y vasca ante la constitución, los estatutos de autonomia y la consolidación del autogobierno en Catalunya y Esukadi (1977-1981)”, dirigida pel catedràtic Jaume Guillamet, que unia els seus dos principals interessos, el periodisme i el dret –era llicenciat en Ciències de la Informació i en Dret per la UAB.

Va estar prop de 17 anys vinculat al diari Avui, on va exercir diversos càrrecs de responsabilitat: subcap de la secció d’internacional, cap d’opinió i defensor del lector.