Vés enrere L’estació Ciutadella/Vila Olímpica del Metro de Barcelona mostra la intervenció mural “Leonardo da Vinci al PRBB”

La mostra commemora el 500 aniversari de Leonardo da Vinci i té per objectiu donar a conèixer la recerca que es realitza als centres del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.
29.07.2019

El 24 de juliol es va inaugurar la intervenció mural “Leonardo al PRBB” al passadís de l’estació Ciutadella/Vila Olímpica de la L4 del Metro de Barcelona. La comunitat científica del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) ofereix amb aquesta mostra una mirada a la biologia humana als passatgers de TMB i commemora el 500 aniversari de la mort de Leonardo da Vinci (1452-1519).

La comunitat científica del PRBB ofereix amb aquesta mostra una mirada a la biologia humana als passatgers de TMB i commemora el 500 aniversari de la mort de Leonardo da Vinci.

Sota l'afirmació d'aquest pintor i científic multidisciplinari, "El plaer més noble és l'alegria d'entendre quelcom", es desplega de manera molt visual una petita part del coneixement científic sobre els humans.

El fil conductor de la mostra, "de macro a micro", segueix el perfil de la recerca que es fa al PRBB, on més de 800 científics i científiques estudien diversos aspectes de la biomedicina des de tots els àmbits i nivells; del més petit (les molècules i l'ADN) al més gran (les poblacions i la interacció amb el planeta), passant per les cèl·lules i teixits. Així, la mostra s'ha dividit en sis grans temes: Poblacions, Homo sapiens, Òrgans, Cèl·lules i Genoma.

Amb l'objectiu de generar una major visibilitat de l'activitat científica en els centres de recerca del veí PRBB, la mostra trilingüe del metro contraposa il·lustracions de Leonardo da Vinci amb preguntes científiques actuals, aplicacions i tendències en les ciències de la vida i la biomedicina.

Podeu veure també pinzellades de la mostra a través de #LeonardoalPRBB a Twitter.

La iniciativa està liderada pel PRBB amb els seus centres de recerca i compta amb la col·laboració de la Fundació TMB i el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Les entitats del PRBB són: l'Institut Hospital del Mar de Investigacions Mèdiques (IMIM), el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE (UPF-CSIC)), el Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL Barcelona) i l'Institut de Radiofarmàcia Aplicada de Barcelona (IRAB).

El PRBB és un dels grans nuclis de recerca biomèdica del sud d’Europa. Els centres de recerca ubicats al Parc fan ciència d’excel·lència en una gran diversitat de camps. Té una massa crítica de 1.400 persones de 45 països diferents, una despesa en R+D acumulada d’uns 110 milions d’euros per any i és un equipament científic d’avantguarda.

Per a més informació

Notícia publicada per: