Vés enrere Una plataforma que facilita la gestió dels apartaments turístics guanya la final del programa Explorer UPF 2018

"Komodore" ha estat desenvolupat per Miguel Escobar, que el passat 19 de juny va participar en la sessió final de presentació de projectes d'aquest programa d'emprenedoria per a joves, organitzat pel Centro Internacional Santander Emprendimiento i coordinat per la Unitat d'Innovació-UPF Business Shuttle.
25.06.2018

Komodore, un chatbot que millora la gestió que fan els amfitrions dels allotjaments de lloguer en l’època de vacances durant l’estança dels seus hostes, va ser el projecte guanyador de l’edició 2018 del programa d’incubació Explorer UPF Space 2018.

El seu creador, Miguel Escobar Sánchez, màster en Direcció Financera i Comptable de la UPF-BSM, va ser seleccionat en la sessió final de presentació dels projectes, que enguany han pres part en aquest programa patrocinat per Banco Santander i organitzat a la Universitat per la Unitat d'Innovació-UPF Business Shuttle.

La sessió de presentació dels projectes, vuit en total (dels tretze que inicialment van començar el programa, el passat mes de gener), va tenir lloc el 19 de juny, a la tarda, a la sala de graus Albert Calsamiglia de l’edifici Roger de Llúria, amb la presència dels joves emprenedors, el jurat, les entitats organitzadores i altres membres de la comunitat universitària i del món de l’emprenedoria.

Miguel Escobar viatjarà una setmana a Silicon Valley participarà a la final estatal del programa

L’acte va ser presentat per Mònica de Forn, directora de la Unitat d’Innovació -UPF Shuttle i Susana Domingo, responsable de l’àmbit d’emprenedoria d’aquesta unitat, i va comptar amb la intervenció de Josep Sánchez, coordinador del Progama Explorer.

“Guanyar l’Explorer UPF 2018 ha estat increïble. Tots els projectes participants eren molt bons! L’evolució que hem tingut en pocs mesos ha estat espectacular i estic segur que d’aquí sortiran startups de molt d’èxit”, ha afirmat Miguel Escobar, que com a premi ha obtingut un viatge d’una setmana a Silicon Valley (EUA) i l’accés a la final estatal del programa.

Komodore és una plataforma que permet als amfitrions explicar tot el que els seus hostes  necessiten saber sobre l'apartament turístic i oferir serveis d'hotel, com ara transfers a l'aeroport, menjar a domicili, gimnàs o una guia de la ciutat, entre molts altres. La visió del projecte és professionalitzar el servei que ofereixen els amfitrions i dotar el sector dels apartaments turístics d'un sistema d'intel·ligència artificial que millori la qualitat del servei, augmenti el seu grau d'autogestió i s'aprofitin millor els recursos.

Mencions especials per als projectes Oassys i Sports Stock Exchange

Belén Cantos Bernal, estudiant del grau en Enginyeria Biomèdica de la UPF, va rebre la menció especial Dona Emprenedora pel seu projecte Oassys, un sistema d’assistència oncològica als pacients de radioteràpia, que ha fet conjuntament amb el seu company d’estudis, Joan Ribas Mimouni.

Es tracta d’una plataforma de mHealth, basada en l’ús de dispositius mòbils, que permet als pacients gestionar en temps real el calendari de les seves visites i la informació sobre aquests procediments, d'una manera senzilla i comprensible. Proporciona contacte directe amb els professionals de la salut i facilita als pacients accedir a informació validada i verificada sobre el seu tractament.

D’altra banda, Pol Llansana Goset, estudiant del doble grau Dret-ADE/ECO, va rebre la menció al Millor projecte disruptiu, per a “Sports Stock Exchange”. Consisteix en una multiplataforma en línia que busca permetre als aficionats de l’esport invertir (en tot moment i en tots els llocs) en el rendiment dels esportistes que segueixen, del seu equip o de qualsevol esportista que vegi que té un rendiment potencial bo, per tal d’obtenir rendibilitat d’aquesta inversió, com si fos la borsa o el mercat d’accions.

Jurat i altres projectes participants

El jurat va estar format per Ramon Saltor, inversor de The Crowd Angel; Manuel Redondo, en representació del Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE); Antonio Jiménez, gerent d’Institucions del Banco Santander, i Joan Mercadal, en representació de l’associació SECOT.

Manuel Redondo i Antonio Jiménez, juntament amb Josep Jofre, vicegerent de Recerca i Transferència Tecnològica de la UPF, van ser els encarregats de lliurar els premis i diplomes als participants, al final de la sessió.

A banda dels tres projectes reconeguts, els altres cinc projectes que es van presentar en el decurs de la sessió van ser “Karol”, de Julia Carrión; “Ole Tú”, de Diana Zhan; “Wingle”, d’Adrià del Amor i Albert Fernández; “Jackbrick”, d’Albert Roca, i “ChechNow”, d’Albert Pina.

Un programa per fomentar l’emprenedoria entre els joves

"Explorer", l’evolució de Yuzz, és un programa gratuït de suport a la innovació i l’emprenedoria jove, organitzat pel Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE). S’adreça a joves de 18 a 31 anys que volen posar en marxa idees empresarials amb un alt component tecnològic i innovador.

A la UPF, sota la coordinació d’UPF Business Shuttle-Unitat d’Innovació, els participants han rebut durant cinc mesos (de gener a juny del 2018) l l'impuls necessari per a desenvolupar cada projecte innovador, gràcies a l'assessorament personalitzat de diversos professionals i la formació d’experts, amb dues sessions de formació setmanals al campus de la Ciutadella. Desenvolupament de l’idea inicial, treball en equip, orientació i contactes amb gent del sector, són aspectes clau que ofereix el programa.

> Vídeo de la edició 2018 del programa Explorer UPF publicada a Youtube