Vés enrere El Festival Internacional de Cinema d'Autor de Barcelona projectarà els films de quatre cineastes llicenciats en Comunicació Audiovisual per la UPF

Neus Ballús, Cristina Diz, David Gutiérrez, Carla Subirana, així com el professor Elías León Siminiani, presentaran les seves darreres obres al D'A 2013, que del 25 d'abril al 2 de maig inclourà una selecció del millor cinema mundial independent.
28.04.2013

Fotograma de "La plaga", de Neus Ballús, que clausurarà el Festival el 2 de maigQuatre llicenciats en Comunicació Audiovisual per la UPF i un professor d'aquests ensenyaments, tots ells directors cinematogràfics, presentaran els seus darrers llargmetratges en la tercera edició del D'A - Festival Internacional de Cinema d'Autor de Barcelona, que tindrà lloc entre el 25 d'abril i el 2 de maig a la capital catalana.

Els quatre antics alumnes dels Ensenyaments de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació i els films que han dirigit són Neus Ballús (La plaga), Cristina Diz (Sleepless Knights), David Gutiérrez (The Juan Bushwick Diaries) i Carla Subirana (Volar), mentre que Elías León Siminiani, professor associat del Departament de Comunicació, hi presentarà el seu llargmetratge Mapa.

El D'A- Festival Internacional de Cinema d'Autor de Barcelona, una iniciativa de la difusora audiovisual Noucinemart, oferirà una seixantena de films, que es projectaran en tres escenaris diferents: els Cinemes Aribau Club (sala 1 i 2), el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB, auditori i teatre), ambdós amb les entrades a 7,50 euros, i la Filomteca de Catalunya (a 4 euros l'entrada).

Aquesta cita cultural, que presenta algunes de les millors propostes de cinema independent contemporani que es fa arreu del món, oferirà al públic la possibilitat de descobrir obres de llarg recorregut internacional, èxits de crítica i festivals, i permetrà retrobar-se amb autors de referència del cinema d'autor contemporani, així com amb els nous talents i els directors emergents del panorama local.

El festival, que compta amb una forta presència europea, inclourà un total de sis seccions: Direccions (millors obres de l'any), Talents (autors nous), Autoria Catalana (autores catalans emergents), Realitats (obres amb una temàtica lligada a la realitat més urgent), Diaries (treballs en els quals la biografia pacta de diverses maneres amb la ficció) i Retrospectiva (commemoració dels deu anys de l'eclosió del cinema romanès).

Els cinc joves directors i els seus films que es projectaran al D'A 2013

Neus Ballús (Mollet del Vallès, 1980), que també és màster en Documental de Creació de l'IDEC-UPF, hi presenta el film La Plaga (2013), el seu debut com a directora cinematogràfica. Es projectarà el dijous, 2 de maig, a les 20.00 hores, com a sessió de clausura del festival, a la sala 1 dels cinemes Aribau. Aquest treball -que  ja va inaugurar la prestigiosa secció "Forum" a la Berlinale 2013-, a mig camí entre el documental i la ficció, parla de la crisi econòmica actual a través de la història de cinc persones de l'extraradi de Barcelona que lluiten per sobreviure.

Cristina Diz (Barcelona, 1983) ha codirigit el film Sleepless Knights (2012), juntament amb el director alemany Stephan Butzmühlen. Presentat dins la secció "Talents", s'exhibirà el dimarts, 30 d'abril, a les 21.30 hores, a l'auditori del CCCB. Narra la història de dos nois que s'enamoren, lluny de la vida urbana, però també enfrontats a l'Espanya tradicional, i que intenten inventar una forma de vida en la qual tot sembli possible. Es tracta d'una pel·lícula pastoral que s'interroga sobre l'espai, el temps, l'existència i l'amor.

David Gutiérrez (Vidreres, 1982) signa The Juan Bushwick Diaries (2013), dins de la secció "Film Diaries", que es projectarà el dimarts, 30 d'abril, a les 18.00 hores, a l'auditori del CCCB. Es tracta de la seva opera prima, una ficció disfressada de documental, un diari íntim que amaga una reflexió sobre la dificultat de filmar, de crear i de capturar la realitat. El protagonista és Juan Bushwick, nascut a Nova York, però que ja fa uns quants anys que viu a Barcelona. Abatut per un dia a dia anodí, decideix filmar tot allò que passa al seu voltant.

Carla Subirana (Barcelona, 1972), que als seus inicis va col·laborar amb el mestre Joaquim Jordà, és la directora de Volar (2012). Inclosa dins la secció "Autoria catalana" del Festival, la pel·lícula es podrà veure el diumenge, 28 d'abril, a les 18.00 hores, a l'auditori del CCCB. La història -un retrat crític i exhaustiu de l'estament militar- s'endinsa en una acadèmia militar espanyola i retrata amb precisió el període d'instrucció d'un grup de joves cadets.

El D'A 2013, dins la secció "Film Diaries" recupera la pel·lícula Mapa (2012), l'opera prima del professor de la UPF Elías León Siminiani (Santander, 1971), finalista de la darrera edició dels premis Goya en la categoría de millor pel·lícula documental. El film, que es podrà veure el dilluns, 29 d'abril, a les 21.15 hores, a l'auditori del CCCB, és un diari personal que narra la història d'un cineasta de Madrid: després de quedar-se sense feina i deixar la seva nòvia, emprèn un viatge a l'Índia amb la idea de realitzar el seu primer llarg i trobar-se a si mateix.