Vés enrere La UPF es manté com a onzena millor universitat jove del món, segons Times Higher Education

La classificació "Young University Rankings 2019", que inclou un total de 351 centres menors de cinquanta anys, situa la Pompeu Fabra en la primera posició de l’Estat i en la sisena d’Europa.

27.06.2019

Times Higher Education (THE), que elabora un dels rànquings universitaris de més prestigi i influència mundials, ha publicat l'edició 2019 del rànquing d’universitats joves "Young University Rankings", que recull les 351 primeres institucions de tot el món (101 més que en l’edició anterior) de menys de cinquanta anys d'antiguitat.

En aquesta vuitena edició de la classificació, la UPF manté la posició que ja va obtenir el 2018 i se situa com a 11a. millor universitat jove del món. Així mateix, destaca com a primera universitat d’Espanya i sisena d'Europa.

En les tres primeres posicions trobem, per aquest ordre, i repetint els resultats de l’any passat, la Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong, l’École Polytechnique Fédérale de Lausanne (Suissa) i la Universitat Tecnològica Nanyang de Singapur.

La Universitat de la Sorbona, que es va establir oficialment el 2018 després de la fusió de la Universitat París-Sorbona i la Universitat Pierre i Marie Curie, és l'únic nouvingut dins el top 20, i se situa en el novè lloc.

A escala estatal, a banda de la UPF, entre les cent primeres trobem la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, en la posició 78. Espanya és el tercer país que més universitats inclou en el rànquing, amb 22, juntament amb Austràlia, mentre que el Regne Unit i França són els països més representats.

Els resultats del rànquing s’han fet públics en el marc de la cimera d’universitats joves que Times Higher Education celebra a  la Universitat de Surrey (Regne Unit)  els dies 26 i 28 de juny del 2019, sota el títol "Embracing risk, creating opportunities”.

La UPF destaca en citacions i en internacionalització

La Universitat Pompeu Fabra en l'edició 2019 obté una puntuació global de 63,6 punts sobre cent, un marcador que ha anat pujant any rere any des de l'edició del 2013, en la qual estava situat en el 45,7, unes xifres que demostren la seva evolució positiva.

Els dos indicadors en què sobresurt més són els de citacions rebudes (amb una puntuació de 95,7) i en el d’internacionalització (on obté una puntuació de 64,3). En la resta d’indicadors, obté un 47,0 en docència, 49,8 en recerca, i 42,4 en ingressos del sector privat.

En l’elaboració del rànquing de les millors universitats joves, Times Higher Education usa els mateixos indicadors (un total de tretze) que empra en el rànquing global, en el qual la UPF es va situar, en la seva edició 2019, en la 135a. posició global, la millor obtinguda mai per la Universitat.

No obstant això, el rànquing de les universitats joves atorga menys pes als indicadors vinculats a la reputació, per tal de reflectir de la manera més fidedigna possible les característiques de les institucions més joves.

Les cinc grans dimensions d'indicadors a partir dels quals s’elabora el rànquing tenen un pes específic diferent: docència (30%), amb diverses variables relacionades amb el procés global de la docència, com la ràtio d’estudiants per professor o la reputació acadèmica de la institució; recerca (30%), obtinguda a partir del volum ingressos per recerca, la productivitat científica i la reputació de la institució en aquest camp .

Les tres dimensions restants són les de citacions rebudes (30%), amb l’objectiu de mesurar la influència dels resultats de la recerca; internacionalització (7,5%), amb ràtios que mesuren la relació d’estudiants i professorat locals versus els internacionals, a més de la col·laboració internacional amb d’altres institucions; i ingressos del sector privat (2,5%), procedents de la transferència de coneixement.

Per a més informació

Notícia publicada per: