Vés enrere José García Montalvo recull el premi Catalunya d’Economia per una obra sobre els preus públics de la universitat

El catedràtic d’Economia Aplicada de la UPF, autor de Política de precios públicos y eficacia del sistema de becas en Catalunya, va rebre el guardó en el decurs d’un acte celebrat el 7 de febrer al Palau Macaya.

08.02.2018

José García Montalvo, catedràtic d’Economia Aplicada del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, va rebre el XV Premi Catalunya d’Economia, per la seva obra Política de precios públicos y eficacia del sistema de becas en Catalunya, publicada pel Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

El premi, convocat per la Societat Catalana d’Economia (SCE), filial de Inistitut d’Estudis Catalans (IEC), i dotat amb 10.000 euros, li va ser lliurat el 7 de febrer, al vespre, a la sala Macaya del Palau Macaya. En el decurs de l’acte, José García Montalvo va pronunciar la conferència “Polítiques públiques i investigació econòmica”.

El treball guanyador (estudi complet en pdf, de 81 pàgs.) presenta una anàlisi tècnica i en profunditat de l'impacte del sistema de tarifació social dels preus púbics de la universitat aplicat a Catalunya des de l'any 2012 i la seva relació amb el sistema existent anteriorment. Inclou una anàlisi del cost privat finançat per les famílies catalanes amb fills a la universitat i un estudi de l'opinió dels estudiants sobre la tarifació dels serveis d'ensenyament universitari.

Es tracta d'un estudi únic internacionalment en termes de la combinació d'una enorme quantitat d'informació, el nivell de detall de la investigació i les tècniques estadístiques utilitzades.

Van assistir a l'acte Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya; Josep Enric Llebot, secretari general de l’IEC; Antoni Montserrat, secretari de la Societat Catalana d’Economia; Joan Ramon Rovira, vicepresident de l’SCE i Higini Clotas, de la Fundació “la Caixa”.

Un premi que reconeix la recerca de qualitat en economia

El jurat del premi va estar format per Eduard Arruga i Valeri (president de l’SCE), Enric Fernández i Martínez, Jordi Galí i Garreta, Elisenda Paluzie i Hernández, Martí Parellada i Sabata, Joan Ramon Rovira i Homs i Antoni Montserrat i Solé. Va decidir atorgar el premi al professor José García Montalvo perquè la seva obra “aporta precisions metodològiques i resultats detallats i contribueix al coneixement de la realitat i al bon ús de les tècniques pròpies de l’economia”.

El premi Catalunya d’Economia és de caràcter bianual i s’atorga des del 1991 a la millor obra, treball o estudi en general sobre l’economia de Catalunya i altres terres de llengua i cultura catalanes. El guardó, que compta amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, té com a objectiu reconèixer i estimular els esforços per a una investigació d’alta qualitat en aquest àmbit.