Vés enrere La UPF donarà l'oportunitat d'accedir a la universitat sense haver decidit prèviament quin grau es vol cursar

El Grau Obert UPF representa una aposta innovadora a tot l'estat per al curs 2015-2016, i permet que els estudiants cursin assignatures de diferents titulacions i més tard, amb l'assessorament personal d'un tutor acadèmic, acabin escollint el grau que més s'adeqüi als seus interessos acadèmcis i professionals.
19.11.2014

Imatge del campus de la CiutadellaEl Grau Obert de la UPF representa una aposta innovadora en la manera d'accedir a la Universitat, per la qual els estudiants es matriculen sense la necessitat d'haver d'optar, encara, per una titulació en concret. Aquesta tria la faran el 4t. trimestre dels seus estudis. Així, durant aquests primers mesos, els estudiants podran cursar assignatures dels diferents ensenyaments de grau que ofereix la UPF, articulant el seu propi itinerari.

Amb el suport d'un tutor, podran explorar diferents àmbits disciplinaris d'acord amb els seus interessos acadèmics i professionals. Durant el 4t. trimestre, els estudiants hauran de demanar l'admissió a un dels graus que ofereix la UPF (excloent els graus interuniversitaris i els dels centres adscrits) i aquest serà el títol que obtindran en finalitzar els seus estudis.

Aquest grau neix de la voluntat de la UPF d'oferir un model innovador de docència i aprenentatge encara més personalitzat en què la Universitat, mitjançant la figura d'un tutor acadèmic, acompanya i orienta l'estudiant en el procés de tria del grau que obtindrà en finalitzar els seus estudis. Es tracta d'una prova pilot que de moment oferirà 20 places.

Característiques principals de la nova oferta

Els estudiants hauran de cursar assignatures en dos o més graus i, el primer any, els crèdits no poden coincidir amb cap dels graus ordinaris en més d'un 70%. D'altra banda, les assignatures que hauran de cursar durant els primers quatre trimestres han de correspondre al 1r. i al 2n. curs de qualsevol dels ensenyaments de grau inclosos al programa. Finalment, el primer any els estudiants admesos s'hauran de matricular obligatòriament d'un nombre de crèdits equivalent a un primer curs de qualsevol grau.

L'accés al Grau Obert es realitzarà mitjançant la preinscripció universitària ordinària, que comptarà amb una opció específica amb places per a l'accés "Grau Obert UPF". Per tant, els requisits d'accés i admissió seran els mateixos que els establerts per a l'accés a qualsevol altre grau de la UPF.