Vés enrere "El Grau Obert UPF m’ha donat eines per prendre la decisió amb molta més seguretat"

Parlem amb Bàrbara Serra, estudiant del Grau Obert UPF, una iniciativa pionera en el sistema universitari estatal que permet accedir a la Universitat sense haver escollit una carrera concreta prèviament. Ens explica quines són les seves sensacions després d'acabar el curs.
07.07.2016

Parlem amb Bàrbara Serra, estudiant del Grau Obert UPF, una iniciativa pionera en el sistema universitari estatal que permet accedir a la Universitat sense haver escollit una carrera concreta prèviament. Ha estat un dels vint-i-dos estudiants que han obtingut plaça aquest primer any i ens explica quines són les seves sensacions després d'acabar el curs. Ha format part de la Comissió de Seguiment del nou grau com a delegada de classe.

- Què et va portar a escollir el Grau Obert UPF?

Estava molt indecisa, m’interessava més d’una carrera i no sabia per quina decantar-me. Així que quan vaig descobrir el programa de Grau Obert, no vaig dubtar en posar-lo com a primera opció. Em va agradar molt la idea de tenir l’oportunitat de fer la tria després de veure, des de dins, quina carrera era la que s’adequava més als meus interessos.

- Entre quines disciplines t'has mogut durant aquest curs?

M’he mogut principalment entre assignatures del grau en Administració i Direcció d’Empreses i del grau en Ciències Polítiques i de l’Administració. El que destacaria de la primera és que es nota que hi ha un nivell realment alt i que surts ben preparat de la Universitat de cara a entrar al món laboral. Mentre que de la segona ressaltaria que toca uns àmbits de coneixement molt transversals i propers a l’actualitat.

- Ja saps el que vols acabar estudiant?

Tot i que ja m’he decantat per una de les dues carreres, he escollit allargar el programa de Grau Obert UPF un trimestre més. Així m’asseguro que la carrera que he triat és la que realment vull fer, sense deixar de tenir l’oportunitat de canviar d’opinió i dirigir-me a l’altra carrera en cas que finalment així ho cregui convenient.

- Quins elements nous t'ha aportat el Grau Obert UPF a l'hora d'escollir la carrera que faràs?

M’ha donat eines per poder prendre la decisió amb molta més seguretat, ja que he pogut veure realment que és cada carrera, quins àmbits es treballen i amb quins sóc més bona. En definitiva, m’ha permès veure realment quina carrera s’adequa més a les meves expectatives.

- Després de cursar el primer curs, com valores aquesta experiència pionera?

La valoro molt positivament i realment considero que és una oportunitat a la que val la pena que cada vegada puguin accedir més estudiants. No només de cara a escollir un grau de destinació, sinó també per tenir l’oportunitat d’adaptar el currículum acadèmic als interessos personals. És a dir, aconseguir un pla d’estudis personalitzat que sigui més transversal i adequat a les motivacions de cadascú.

- Recomanaries als futurs estudiants que optin per aquesta opció?

Sí, considero que és una oportunitat que pot ser molt interessant per tota aquella gent que estigui interessada en més d’una carrera, encara que siguin d’àmbits molt diferents. Permet conèixer de primera mà on encaixen millor els teus interessos, si realment la imatge que tenies de les diferents carreres es correspon amb la realitat. En definitiva, tenir a l’abast més informació abans de triar cap a on decantar-te finalment.

- Has participat com a estudiant a la Comissió de Seguiment del Grau Obert UPF, què n'has extret de l'experiència?

Crec que aquesta comissió ha servit perquè els estudiants que estem dins del programa puguem aportar la nostra visió personal del que han estat les dificultats i problemes principals i, també, dels punts forts del programa, amb l'objectiu que es tinguin en compte de cara als futurs estudiants i serveixi per millorar el programa de Grau Obert.