Vés enrere Més de dos mil estudiants de la promoció 2017 de la Pompeu Fabra van protagonitzar l’acte de graduació

El pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va acollir els dies 7 i 8 de juliol un total de sis sessions de graduació, entre les quals es van repartir els estudiants de l'àmbit del grau i del postgrau de la Universitat, acompanyats pels seus familiars i amics.
10.07.2017

Al voltant de 2.000 estudiants de la Universitat Pompeu Fabra pertanyents a la 24a. promoció, repartits entre més de 1.600 de l’àmbit del grau i 400 del postgrau, van celebrar la seva graduació els dies 7 i 8 de juliol, acompanyats pels seus familiars i amics.

El pati de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va ser l’escenari que va acollir l’Acte acadèmic de graduació de la UPF, en el decurs del qual els estudiants van pujar a l’escenari per recollir el seu diploma commemoratiu.

L’acte, que va comptar amb el suport del Consell Social de la UPF, es va dividir en sis sessions: dues el divendres, 7 de juliol, una de grau i una de postgrau (màster i doctorat), en horaris de 18.00 i 20.30 hores, i quatre el dissabte,8 de juliol, totes elles de grau, en horaris de 10.30, 12.30, 18.00 i 20.30 hores.

Els graduats i doctors, pertanyents a una vintena de titulacions de grau, 31 màsters i als diversos programes de doctorat, es van repartir entre totes aquestes sessions, que es van poder seguir en directe per la web institucional i via Twitter amb les etiquetes #GraduacioUPF17 i #JoAlumniUPF.

La conducció de l’acte, pel que fa a les dues sessions del 7 de juliol, va anar a càrrec de Mònika Jiménez-Morales, professora Departament de Comunicació, mentre que a les quatre sessions del 8 de juliol, les conductores van ser, respectivament, Imma Amadeo, Ainhoa Sorrosal, Marta Vives i Xantal Llavina, totes elles periodistes i alumni UPF.

Estructura de les sessions i lliçons de graduació

La projecció del vídeo commemoratiu de la graduació de la promoció 2017 va obrir cadascuna de les sessions, que van tenir com a moments més destacats les lliçons de graduació pronunciades per professors de la UPF i el lliurament dels diplomes commemoratius als graduats, que van pujar a l’escenari a recollir-lo de mans de diverses autoritats acadèmiques vinculades als seus respectius estudis.

Les sis lliçons de graduació van les següents: pel que fa a divendres, 7 de juliol, les lliçons de les dues sessions van ser impartides per docents del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions: a la primera sessió, de grau, Óscar Cámara va pronunciar “Enginyeria Biomèdica: una oportunitat per fer més UPF", mentre que a la segona sessió, de postgrau, Emilia Gómez va impartir "Music engineering: my journey along an interdisciplinary, international and human-influencing research field".

Ja situats al dissabte, 8 de juliol, les lliçons de les quatre sessions de grau, per aquest ordre, van ser les següents: “Los retos jurídicos de la economía colaborativa", impartida per Carlos Gómez Ligüerre, professor del Departament de Dret; "The Day After", pronunciada per Louise McNally, professora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge; “Dades sí, però amb una mirada crítica”, a càrrec de Clara Riba, professora del Departament de Ciències Polítiques i Socials, i finalment, "Treball en Modern Times", pronunciada per Jan Eeckhout, professor del Departament d’Economia i Empresa.

El programa de cada sessió es va completar amb el parlaments de diversos graduats en representació de la seva promoció (uns parlaments absents en la sessió de postgrau, que sí que va incloure un lliurament dels diplomes als guardonats amb el Premi Extraordinari de Doctorat) i la projecció d'un audiovisual, amb una salutació a càrrec de Jaume Casals, rector de la UPF, i d'altres membres de la comunitat universitària.

L'acompanyament musical va consistir en la interpretació de dues peces per part del Cor de la UPF, dirigit per Aída Vera: l’espiritual negre  I'm Gonna Sing 'Til The Spirit Moves In My Heart, després de la lliçó de graduació, i la popular universitària Gaudeamus Igitur, que va posar el punt final.

Al final de cada sessió, tots els graduats van desfilar en to festiu cap al pati de l’edifici Jaume I, on es van poder retrobar amb els seus familiars i amics per compartir una copa de cava oferta per Alumni UPF, que va habilitar un photocall per a l’ocasió.

>Vídeo commemoratiu de l'acte acadèmic de graduació 2017

FOTOS I EDICIÓ ESPECIAL DE LA REVISTA "UPF.EDU" DE CADASCUNA DE LES SESSIONS

1a. sessió del divendres, 7 de juliol, 18.00 hores

Vídeo sencer de la sessió