Vés enrere “Mai no jutgis un llibre per la seva coberta”

“Mai no jutgis un llibre per la seva coberta”

Michella Warren acaba de començar el nou grau en Global Studies de la UPF, una aposta innovadora de la Facultat d’Humanitats que pretén atraure estudiants d’arreu del món. Ella és un cas singular. Va néixer a Pensacola (Florida) de pare nadiu americà, de la tribu dels navajo, i de mare immigrant de Bahrein.
15.12.2016

Michella Warren acaba de començar el nou grau en Global Studies de la UPF, una aposta innovadora de la Facultat d’Humanitats que pretén atraure estudiants d’arreu del món. Ella és un cas singular, ja que exemplifica a la perfecció el concepte de globalitat. Va néixer a Pensacola (Florida) de pare nadiu americà, de la tribu dels navajo, i de mare immigrant de Bahrein.

- Tens arrels familiars a diferents llocs del planeta. De quina manera t’ajuda aquest fet a integrar-te en un nou entorn social?

Sóc mig índia nadiua americana, de la tribu dels navajo (navajo apatxe), i mig àrab, de Bahrein. Jo diria que si això m’ha ensenyat alguna cosa és que mai no s’ha de jutjar un llibre per la seva coberta, i amb això em refereixo a les persones. He après diferents maneres de veure la vida i a veure el món com un tot gràcies a les arrels dels meus pares.

Honestament, això m’ha donat la capacitat de veure les coses des d’un enfocament no esbiaixat. M’ha fet més empàtica, afectuosa i comprensiva. Crec que em puc relacionar amb més tipus de persones, i això em permet tenir un avantatge gairebé en qualsevol entorn.

- Per què vas decidir venir a Barcelona, ​​i en concret a la UPF, per cursar-hi tot un grau?

Vaig venir a Barcelona amb l’esperança de trobar-hi més oportunitats i d’aprendre més sobre Catalunya. Vaig viure un temps a Pamplona, on vaig estudiar espanyol, i volia veure una altra zona d’Espanya. M’atreia molt el grau en Global Studies, perquè pel que sembla els estudiants reben formació en diversos àmbits de coneixement.

En aquest món sempre canviant necessitem tenir coneixements per tal de poder entendre millor la cultura mundial

- Per què vas triar Global Studies?

Vaig triar aquest programa perquè crec que en aquest món sempre canviant necessitem tenir coneixements en aquests àmbits concrets, sigui quina sigui la carrera que estudiem, per tal de poder entendre millor la cultura mundial. Les nostres opinions sobre la cultura del món solen ser molt limitades, i sovint tenen un biaix involuntari. I què podem fer per canviar això? Doncs crec que aquesta visió és essencial per contribuir a construir un futur millor.

Sóc membre de la Planetary Society, que és l’organització sense ànim de lucre més gran i més eficaç que promou l’exploració de l’espai a través de l’educació. El seu objectiu és fomentar que la població tingui coneixements científics bàsics, i fer que la gent tingui un paper actiu en l’exploració espacial. També m’interessa ajudar aquelles persones que tenen poca, o simplement cap veu, en l’esfera pública, i protegir i continuar la cultura i la identitat del meu poble.

- Quines sensacions tens després del primer trimestre a la UPF?

Em sento cansada, i molt probablement necessito un cafè! [riu]. Estic molt contenta amb els nostres professors. Són molt intel·ligents i perspicaços. No cal dir que tenim moltíssimes lectures per fer!

- Com afrontes aquests propers tres anys?

Un any darrere l’altre.

- Què esperes del teu pas per la universitat?

N’espero fer amistat amb els companys de classe amb els quals puguem compartir la mateixa perspectiva sobre el món i assolir una bona formació en diversos àmbits. Espero que en acabar la meva etapa universitària estaré ben preparada per assolir els meus objectius en el futur.

- Parlant del futur... Com et veus d’aquí a deu anys?

Em veig assolint els meus objectius i fent coses que ajudin a modelar el futur.

Vídeo del grau en Global Studies