Vés enrere “Mirant cap al futur no veiem cap cable en la nostra vida diària”

“Mirant cap al futur no veiem cap cable en la nostra vida diària”

Àlex García i Robert Ponjoan, antics alumnes de la UPF, són els impulsors de VOLT, un carregador per a mòbils sense fils i universal, que ha estat el projecte guanyador del premi UPF Emprèn 2017 en la modalitat Empresa.

14.12.2017

Dos antics alumnes de la UPF, Àlex García (graduat en Administració i Direcció d’Empreses, promoció del 2014) i Robert Ponjoan (graduat en Economia, promoció del 2016) impulsen el projecte VOLT (@voltcharging), un carregador per a telèfons mòbils sense fils i universal, guanyador del premi UPF Emprèn 2017 en la seva modalitat Empresa.

Justament el 14 de desembre VOLT es va presentar en públic en el decurs d’un acte celebrat a SOHO the Club de Barcelona. Va ser el tret d’inici per llançar una campanya de microfinançament a través de Kickstarter, amb l’objectiu de finançar la producció en massa dels seus productes i poder entregar-los a mitjans de l’any 2018.

Els Premis UPF Emprèn, convocats pel Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra, han arribat enguany a la seva desena edició, amb una trajectòria consolidada de foment a la iniciativa i a la capacitat empresarial. Consten de les modalitats Idea, amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, i Empresa, ambdues dotades amb 10.000 euros.

Què ha suposat per a vosaltres guanyar el premi UPF Emprèn?

(Àlex García) A banda del suport econòmic, guanyar el premi UPF Emprèn ha estat un gran reforç a la marca que estem construint i ens ha ajudat a tenir més presència davant de futurs clients i inversors.

Com va sorgir la idea d’aquest projecte i quant fa que l’esteu desenvolupant?

(Robert Ponjoan) L’Àlex i jo ens vam conèixer treballant a Deloitte quan jo estava fent de becari. Fa un any que vam plegar de la feina i estem desenvolupant VOLT. La idea va sorgir mentre xerràvem en un restaurant, ja que més d’una vegada m’he quedat sense bateria al mòbil i li he demanat al cambrer que me’l carregués una estona. Feia temps que hi donàvem voltes i les poques solucions per a restaurants que hi havia al mercat no eren bones, així que vam decidir pensar com solucionar-ho. Ràpidament vam veure que la idea per a restaurants també podria ser útil per a altres negocis i per a la llar. Així que vam començar a desenvolupar dos productes per oferir una solució integral sense fils.

Les poques solucions per a restaurants que hi havia al mercat no eren bones

En quina fase es troba la vostra empresa en aquests moments?

(AG) En els últims mesos hem estat evolucionant el producte, testejant l’experiència del consumidor a la llar, als restaurants, als hotels... fins a tenir la versió final. Aquestes darreres setmanes hem estat preparant la campanya de microfinançament que el 14 de desembre llancem a la plataforma Kickstarter.

Amb quin objectiu heu llançat la campanya de crowdfunding?

(RP) El nostre objectiu és finançar la producció en massa i fer el primer test al mercat, ja que aquesta plataforma és ideal per interactuar amb les persones que ens donen suport (backers). Es pot precomprar el producte a través d'aquest enllaç. Els productes es rebran aproximadament el mes de maig del 2018.

Quins són els trets diferencials del vostres productes?

(AG) Per primera vegada l’experiència d’ús és totalment sense fils i universal, compatible amb el 99% dels smartphones del mercat. Els nostres carregadors, dissenyats a Barcelona i inspirats en línies minimalistes, amb estructures compactes i acabats metàl·lics de gran qualitat, fan que canviem la manera com carreguem el nostre smartphone.

Per primera vegada l'experiència d'ús és totalment sense fils i universal

Us adreceu tant a entorns domèstics com empresarials?

(RP) Sí, de moment amb la campanya de Kickstarter hem de centrar-nos més en entorns domèstics, ja que els negocis no compren fàcilment a través d’una campanya de crowdfunding. El nostre model de negoci se centra en posar molts esforços en els entorns empresarials quan tinguem el producte, ja que és on hi hem detectat la major demanda.

Quina és la competència que teniu en el mercat?

(AG) Els nostres competidors segueixen apostant per oferir productes en els quals el cable és l’element central, amb acabats de baixa qualitat i publicitat inclosa. Des de VOLT ens esforcem per canviar tot això, fent que l’experiència dels usuaris i professionals millori.

En quins sectors us voleu introduir i en quin àmbit us centrareu?

(RP) Inicialment els nostres esforços aniran destinats a cobrir la demanda a escala nacional en el sector de l’hostaleria (restaurants i hotels), ja que és on detectem major oportunitat de negoci.

Els principals productors de mòbils del mercat han apostat clarament per una càrrega sense fils

Cap a on creieu que evolucionarà la tecnologia de càrrega de telèfons mòbils?

(AG) Els principals productors de telèfons mòbils del mercat han apostat clarament per una càrrega sense fils. El present és trobar una solució en què coexisteixin la càrrega amb i sense fils. Mirant cap al futur no veiem cap cable en la nostra vida diària.

Com valoreu el vostre pas per la UPF?

(RP) No he estat mai un bon estudiant, però sí que haig de dir que, tant a nivell de qualitat de l’ensenyament com a nivell del professorat, la Universitat Pompeu Fabra m’ha ajudat molt en la meva vida professional.

L’emprenedoria és una bona opció per a tots els joves o cal tenir unes aptituds i capacitats determinades?

(AG) Absolutament tothom pot emprendre! Hem vist i veiem molts exemples de persones de diferents països del món, amb diferents edats i coneixements, que emprenen projectes apassionants que poden canviar la manera com funcionen les coses en l’actualitat.