Vés enrere Un equip de l'Escola Virolai guanya la fase local de la II Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Els guanyadors van imposar-se en la final a un altre equip del mateix centre, després de dos dies d'intensos debats entre 18 equips de 10 centres. Per primer cop, la UPF va ser una de les institucions organitzadores d'aquesta competició.
11.02.2015

L'equip guanyador amb els membres del juratL'equip 2 de l'Escola Virolai va proclamar-se guanyador de la fase local de la segona edició de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats. La UPF, sota la coordinació de l' àmbit de Participació del Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), va ser per primera vegada un dels centres organitzadors de les fases locals, juntament amb altres vuit universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra.

Fins a divuit equips de deu instituts d'educació secundària i batxillerat de la província de Barcelona van participar els passats dies 20 i 21 de febrer al campus de la Ciutadella en la fase local d'aquesta competició. Tots ells van prendre part en una primera fase de grups, que va tenir lloc al llarg del divendres 20 de febrer.

El dissabte 21 de febrer es van celebrar els quarts de final, les semifinals i la final, a la sala de graus Albert Calsamiglia. Els dos equips que van aconseguir la classificació per a la final van ser els grups 1 i 2 de l'Escola Virolai. El jurat d'aquest últim debat, format per l'actor català Lluís Xavier Villanueva; Marcel Mauri, professor del Departament de Comunicació de la UPF; Ester Franquesa, directora de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, i Rocío Martínez-Sampere, diputada del PSC, va escollir com a guanyador a l'equip Virolai 2.

En tots els enfrontaments els participants van haver de posicionar-se aleatòriament a favor o en contra de la pregunta " Els diners fan la felicitat?". Aquest va ser el tema escollit per centrar els debats al llarg de tota la competició, que pretén potenciar el talent i el desenvolupament personal de l'estudiantat preuniversitari, a través d'una primera connexió amb l'àmbit de l'educació superior.

Els guanyadors de cadascuna de les eliminatòries locals passaran a la fase final, que se celebrarà durant els dies 27 i 28 de març a la seu de la UOC a Salt (Gironès), coincidint amb el tram final de la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, una competició que li serveix d'inspiració.

Segona ronda de debats al campus de la CiutadellaAjudar-los a parlar en públic, a treballar en equip, o a defensar un tema amb arguments tant a favor com en contra, amb el català com a llengua de debat, són el seu objectiu principal.

Centres participants i estructura de la competició a la UPF

Els deu instituts i centres de secundària que van competir en la fase local a les instal·lacions de la Pompeu Fabra, que va preparar l'eliminatòria a partir de la seva experiència en l'organització de la Lliga de Debat interna i en la participació en la de la Xarxa Vives, van ser els següents: Escola Sant Gregori, Aula Escola Europea, Escola Virolai, Col·legi Pare Manyanet i Escola Betània Patmos, tots ells de Barcelona. El llistat es completa amb l'IES Ramon Turró i Darder (Malgrat de Mar), Escola Pia de Calella, Institut El Cairat (Esparraguera), Escola Daina-Isard (Olesa de Montserrat), Escola Internacional Laie (Alella) i l'IES Begues.

Els equips estaven formats per un mínim de tres i un màxim de cinc estudiants de quart d'ESO i batxillerat (i equivalents). En vuit dels onze centres participants es van presentar dos equips, el màxim que permet la normativa.

La Universitat va aportar a aquesta fase local un jurat de reconeguda experiència i prestigi i va preparar els següents premis: coaching i formació per a l'equip guanyador per a la preparació de la participació en la fase final a Salt, en la qual se subvencionarà la despesa del desplaçament i l'estada. A més, als estudiants pertanyents als dos equips finalistes se'ls va entregar una targeta regal de 50 euros patrocinada per "l'Òptica Universitària".

Galeria d'imatges de la competició

Storify de la fase local de la II Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat