Vés enrere Quatre estudiants de la UPF obtenen una beca de L'Obra Social La Caixa per fer el doctorat en centres de recerca capdavanters

Els ajuts, que tenen una durada de quatre anys y estan dotats amb 113.500 euros, els permetrà estudiar en el Barcelona Supercomputing Center i en el Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas, ambós amb el segell Severo Ochoa, a la UB i a la mateixa UPF.
12.07.2015

Foto de grup dels becats. FOTO: Obra Social La CaixaL' Obra Social La Caixa ha lliurat recentment un total de 77 beques per cursar doctorats en universitats i centres de recerca de referència a Espanya, en el marc del Programa de Doctorat en Universitats Espanyoles i del Programa Internacional de Beques de Doctorat La Caixa - Severo Ochoa, amb l'objectiu d'incorporar joves talents de l'Estat i d'arreu del món.

Quatre dels estudiants de la UPF han obtingut la beca, que ha estat sol·licitada per més de 1.500 persones, ja sigui en el marc del Programa de Doctorat en Universitats Espanyoles (25 beques ofertes) o en centres amb el segell d'excel·lència Severo Ochoa (52 beques ofertes). Els ajuts d'ambdós programes tenen una durada de quatre anys, i cadascuna d'elles està dotat amb 113.500 euros.

Dins el Programa de Doctorat en Universitats Espanyoles, Marta Manso, llicenciada en Humanitats i màster en Estudis Xinesos per la UPF, cursarà el doctorat en Societat i Cultura a la Universitat de Barcelona, i Rosa Martínez, titulada en Biologia Humana i màster en Bioinformàtica per a les Ciències de la Salut de la UPF, estudiarà el doctorat en Biomedicina a la mateixa Pompeu Fabra.

Els dos estudiants restants de la UPF han obtingut un ajut dins el Programa de Doctorat en centres Severo Ochoa: es tracta de Bernardo Rodríguez, màster en Bioinformàtica per a les Ciències de la Salut, que estudiarà un doctorat al Barcelona Supercomputing Center; i Maria Rigau, titulada en Biologia Humana, que cursarà el doctorat en Biociències Moleculars al Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas (CNIO).

D'altra banda, dos estudiants d'altres universitats de l'estat espanyol han escollit la Universitat Pompeu Fabra per estudiar el seu doctorat. Es tracta de Sergio Sánchez, procedent de la Universitat d'Alacant, que estudiarà el doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i Adrià Voltes, provinent de la UAB, que estudiarà el doctorat en Biomedicina.

Els 77 estudiants becats van recollir el 7 de juliol a la seu de CaixaForum de Barcelona els diplomes acreditatius de la beca, que van ser lliurats per Carmen Vela, secretària d'Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació; i Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària La Caixa.