Vés enrere Cinc alumni de la UPF guanyen el Premi SGAE Nova Autoria 2019

Cinc alumni de la UPF guanyen el Premi SGAE Nova Autoria 2019

Han estat guardonats per “La mugre”, un curtmetratge de ficció que va sorgir arran del projecte del Treball de Final de Grau en Comunicació Audiovisual.

10.10.2019

Pau Bösch, Berta Galvany, Alba Arenas, Anna Asensio, Lúa López i Sara Ros, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, han estat guardonats pel seu curtmetratge “La mugre” amb el Premi SGAE Nova Autoria, atorgat durant la secció Noves Visions del Festival de Cinema de Sitges. Aquest premi vol descobrir i promoure les produccions audiovisuals que elaboren els estudiants de les universitats i les escoles de cinema de Catalunya.

El jurat, format per Mar Coll, Carla Simón i Alfred Tapscott, ha decidit atorgar el premi a la millor direcció-realització a “La mugre” i també a “Cuando acabe el verano”, de Marina Espinach. El curtmetratge de ficció dels alumni de la UPF ha estat premiat, segons els membres del jurat, “per una posada en escena ambiciosa i atrevida que fa un ús excel·lent del pla seqüència, així com per la comunió del color, la llum, l’art i la música acompanyada d’un treball d’actors ple de complicitats”.

Què és “La mugre”?

TEASER 3: ADA from La mugre on Vimeo.

El curtmetratge, que va sorgir del projecte de TFG dels graduats i que té una durada de 19 minuts, és un pla seqüència que explora el concepte de moralitat i com actuen les persones davant una situació extrema. A “La mugre” el temps és un continu i les decisions es prenen en aquell mateix instant. Segons Berta Galvany, codirectora del film, la idea va sorgir quan l'equip es van fer amics a la universitat. "Som una generació que comparteix un mateix imaginari, ens nodrim de la imatge: d'aquí surten els colors i la il·luminació del curtmetratge", assegura Galvany.

Els tres protagonistes, la Rita, l’Ada i en Marc, mantenen una relació poliamorosa des de fa temps. En el moment en què es desenvolupa el film, es troben en una habitació enmig d’una festa en un pis d’estudiants per tenir relacions sexuals. Però un fet inesperat ho capgira tot. La idea que impera en el curtmetratge, com afirma la codirectora, és la de la joventut eterna. Si no expliquen a ningú el que ha passat, no és real. Tot i això, cada personatge ha de "decidir per un mateix de manera cruel i fatídica" com es desenvoluparan els esdeveniments, segons Galvany. A partir d’aquí, les reaccions entre els personatges són l’eix central de la història, permetent-nos ser partícips del seu jo més vulnerable i mostrant-nos la incapacitat per gestionar emocions massa intenses.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació