Vés enrere Noa & Max, una innovadora sèrie d'animació per al foment de les vocacions científico-tecnològiques

Impulsat pel Grup de Tecnologies Interactives del DTIC i l'empresa tecnològica Everis, és una iniciativa que vol anar més enllà de fomentar l'interès per la tecnologia, la creativitat i la innovació entre els joves.
05.06.2013

Noa & Max. Atrapats a Electrònia és una sèrie d'animació preparada i impulsada pel Grup de Tecnologies Interactives (GTI), grup de recerca que dirigeix Josep Blat al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, conjuntament amb Everis, la consultora d'estratègia, negoci, aplicacions tecnològiques i outsourcing, i que compta amb el finançament de la FECYT.

Es tracta d'una sèrie per joves de 10 a 14 anys, que va de la mà d'una destacada campanya de comunicació (Internet, xarxes socials, audiovisual) amb l'objectiu de fomentar entre els joves les vocacions científiques i tecnològiques, l'aprenentatge, el talent innovador i la creativitat al voltant de les TIC, d'una manera diferent, apropant-se a la joventut d'una manera col·loquial, aportant solucions a les activitats quotidianes i fomentant el que els seus creadors anomenen " low C creativity".

> Vídeo promocional publicat al canal de la UPF a Youtube:

La sèrie es basa en l'interès d'Everis i la UPF pel foment de les vocacions científico-tecnològiques i el talent innovador entre els estudiants i el seu argument es recolza en l'estudi Factors influents en l'elecció d'estudis científics, tecnològics i matemàtics (2012), realitzat per Everis entre 4700 alumnes d'ESO i Batxillerat.

Un seguit d'activitats pensades per generar un punt de trobada entre professionals de diferents àmbits (educadors, animadors, comunicadors, empreses TIC, etc), generant dinàmiques innovadores d'apropament a les noves tecnologies i a les noves professions relacionades amb les ICT.

Com han manifestat els seus creadors: "Nosaltres volem anar més enllà aplicant la nostra experiència, els nostres coneixements i la nostra il·lusió per crear una nova plataforma audiovisual a través de la qual puguem fomentar la creativitat i el talent innovador TIC entre els joves de 10 a 14 anys".

Fins ara, Noa & Max s'ha presentat a més de dos-cents estudiants amb motiu d'Escolab i es va presentar a la Mostra Internacional de Cinema d'Animació a Catalunya (ANIMAC) que es va celebrar a Lleida, del 28 al 3 de març.

Noa i Max, dos adolescents inquiets que no els agrada estudiar

En aquests mome el Max té 12 anys i el seu somni és crear el millor videojoc del mónnts, s'estan produint ja quatre capítols pilot de tres minuts de durada que plantegen diferents reptes científico-tecnològics. Noa i Max, els protagonistes de la sèrie, hauran de superar uns obstacles ajudant-se de les seves habilitats científiques i tecnològiques, amb la qual cosa els creatius del projecte han obert un procés d'elaboració de materials didàctics perquè els professionals docents tinguin noves eines per treballar a les escoles a través d'Internet i de la ficció, noves eines lúdiques i alhora pedagògiques.

Així doncs, el projecte girarà al voltant de dos personatges animats, la Noa i el Max, dos germans en què la Noa és la gran, una adolescent de 14 anys, rebel i afeccionada a la música i alhora tímida, que somnia en formar un grup musical amb el seu xicot. Els seus creadors l'han imaginat com una noia actual, inquieta, que no suporta els convencionalismes, que busca en ella mateixa les seves millors capacitats, tot i que no li agrada estudiar ni la monotonia.

En Max, el germà petit de la Noa, té 12 anys. És mandrós però té un gran esperit aventurer. Com a la seva germana, no li agrada haver d'acabar els deures per poder jugar i el que tampoc li agrada gens són les ciències i la tecnologia, tot i que el.

Un projecte per a joves i per a professionals

Aquest projecte va adreçat en primer lloc als joves, però està obert a la participació de professionals de diferents àmbits que es vulguin incorporar a l'equip per desenvolupar, compartir i aprendre plegats segons un nou model d'aprenentatge basat en les noves tecnologies, en les noves maneres de producció "crowdsourcing" i de participació "crowdsurfing" col·laborativa de materials educatius oberts i disponibles per a tothom.