Vés enrere M. Teresa Cabré, distingida amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya

És catedràtica de Terminologia i Lingüística i actualment directora de la Càtedra Pompeu Fabra, creada el passat mes de novembre. També és membre de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada de la UPF i presidenta de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans.
13.04.2015

M. Teresa CabréEl Govern de la Generalitat de Catalunya ha destacat la importància de la seva trajectòria científica i docent, que ha contribuït a prestigiar la llengua catalana.

Lingüista i filòloga, M. Teresa Cabré és catedràtica de Terminologia i Lingüística del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF des de 1994, i actualment directora de la Càtedra Pompeu Fabra, creada el passat mes de novembre. Fundadora de l'l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) de la Universitat, en va ser la primera directora de 1994 a 2004. Actualment està vinculada a la Universitat com a professora emèrita, i es manté activa en docència i recerca.

Dins de l'IULA va crear el grup de recerca IULATERM, que ha arribat a ser un grup de recerca consolidat i reconegut en l'àmbit de la lingüística aplicada al lèxic (lèxic, terminologia, neologia, discurs especialitzat i tecnologies associades). N'ha estat la investigadora principal des de la fundació l'any 1994 fins al 2014.

L'any 1989 va crear a la Universitat de Barcelona l' Observatori de Neologia, que va traslladar com a projecte del grup IULATERM l'any 1994 a la UPF. Avui l'Observatori és una unitat de transferència i desenvolupament que ofereix serveis, crea recursos i coordina diverses xarxes d'observatoris a tot el món.

Des de 1989 és membre numerari de l 'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i, des de juliol de 2014, és presidenta de la Secció Filològica de l'IEC.