Vés enrere Josep Rovirosa és el nou defensor del lector de "La Vanguardia"

Josep Rovirosa és el nou defensor del lector de "La Vanguardia"

Professor de disseny periodístic des dels inicis de la titulació de Periodisme de la UPF, farà d'intermediari entre els lectors i la redacció del rotatiu barceloní i publicarà una columna quinzenal amb el resultat de les seves gestions i reflexions.
03.10.2010

Josep RovirosaJosep Rovirosa, professor associat de la titulació de Periodisme de la UPF, en la qual imparteix docència en matèria de disseny periodístic des de l'any 1992, ocupa des d'aquest mes d'octubre el càrrec de defensor del lector de La Vanguardia. En exercici d'aquesta tasca, Josep Rovirosa atendrà personalment totes les queixes, comentaris o suggeriments que els lectors facin arribar al diari barceloní.

El defensor del lector de La Vanguàrdia és un intermediari entre els lectors i la redacció, i té encomanada estatutàriament la tasca de vigilar que el tractament dels textos, titulars i material gràfic s'avingui amb les regles ètiques i professionals del periodisme, i pot intervenir a instància de qualsevol lector o a iniciativa pròpia.

Josep Rovirosa publicarà les seves reflexions o el resultat de les seves gestions encomanades pels lectors en una columna dominical dins de la secció d'Opinió de La Vanguardia (ahir, 3 d'octubre, va signar la seva primera columna). La periodicitat del text serà quinzenal, tret que que l'assumpte provoqui un significatiu nombre de comentaris i queixes dels lectors, fet que el portaria a publicar amb més rapidesa el resultat de la seva intervenció.

La figura del defensor del lector (o "ombdusman") de La Vanguardia, va ser creada el 1993 per l'editor del rotatiu, Javier Godó, comte de Godó, i fins aquest moment, han exercit el càrrec els periodistes Roger Jiménez, Josep M. Casasús (actual degà de la Facultat de Comunicació de la UPF), Carles Esteban i Marga Soler (a qui relleva Josep Rovirosa).

Expert en disseny periodístic i impulsor de les Jornades de Simulació Professional de Periodisme

Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, Josep Rovirosa va començar la seva trajectòria com a periodista l'any 1977. Ha portat a terme la seva activitat professional al Diario Vasco de San Sebastià, al gabinet de comunicació de la Universitat Autònoma de Madrid, a l'històric rotatiu El Correo Catalán, al diari Eco (del qual va ser director adjunt) i des del 1987, a La Vanguardia. En aquest darrer mitjà, ha centrat la seva activitat en la secció de disseny, fet que li ha permès tenir un coneixement global del diari, des dels aspectes redacccionals fins als de producció, a més de col·laborar en el Magazine i en el suplement Vivir.

A la UPF, es va incorporar com a professor associat dels estudis de Periodisme l'any 1992, coincidint amb la posada en marxa d'aquesta titulació i des d'aleshores, hi imparteix docència en matèria de disseny periodístic. Entre els anys 2000 i 2004 va exercir com a cap d'estudis d'aquesta titulació, una tasca que li va permetre conèixer a fons el funcionament i l'administració de la Universitat.

Durant aquesta etapa, en la qual va coincidir amb Jaume Guillamet com a degà, va col·laborar en la potenciació de les Jornades de Simulació Professional. Com a novetat d'aquest període, les Jornades es van celebrar el mateix dia en què tenien lloc les eleccions, i els equips d'estudiants i professors van començar a treballar a la Facultat fins a la matinada de la nit electoral.