Vés enrere Els Concursos de Sant Jordi mostren la creativitat de la comunitat universitària

Aquest migdia ha tingut lloc al campus de la Ciutadella l'acte de lliurament dels premis, als quals enguany s'han presentat 229 obres, 49 més que l'any passat.
11.05.2014

Membres de l'Aula de Teatre recitant poemes relacionats amb el TricentenariLa sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella ha acollit avui 24 d'abril al migdia l'acte de lliurament dels premis dels Concursos de Sant Jordi 2014, una plataforma en la qual els membres de la comunitat universitària de la UPF mostren la seva creativitat i el seu talent artístic en diverses disciplines.

L'acte, presidit per Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, i Javier Aparicio Maydeu, delegat de Cultura, ha tingut com a fil conductor el Tricentenari (1714-2014), una commemoració a la qual la UPF s'ha sumat convocant un premi especial a les obres que versessin sobre aquesta temàtica.

Els membres de l' Aula de Teatre de la UPF han exercit de Mestres de cerimònia i  han anat desgranant el nom dels diferents guanyadors, de manera intercalada amb una selecció de poemes relacionats amb el Tricentenari: El Fossar de les Moreres, de Frederic Soler; Assumiràs la veu d'un poble, de Vicent Andrés Estellés, i Síntesi, de Joan Oliver.

En l'edició d'enguany dels Concursos de Sant Jordi s'han presentat un total de 229 obres (49 més que l'any passat), i la categoria que ha tingut més participació ha estat la de Fotografia individual, amb 48 obres; Poesia, amb 44 obres, i Narració breu, amb 42 obres.  Pel que fa a la dotació dels guardons, han consistit en targes regals de la FNAC per valor de 400 euros per als primers premis, i de 100 euros per als accèssits.

Guanyadors de les diferents categories i modalitats

Foto de grup dels guanyadors amb la vicerectora Mònica FiguerasEls estudiants guanyadors, que han estat escollits per un jurat específic per a cada modalitat format per membres de la comunitat universitària, han estat els següents:

• Cartells: Marta López (Comunicació Audiovisual), amb l'obra "Estampes de Sant Jordi".
  • Literari (modalitat poesia): Vanessa Palomo (Doctorat en Comunicació Lingüística i Mediació Multilingüe), amb "Si tu vols". Accèssit per a Carles Tardío (màster en Sistemes Cognitius i Mèdia Interactius), amb "Ripio Labial"
  • Literari (modalitat narració breu): Roger Vila (Comunicació Audiovisual), amb "Plantes".  Accèssit 1er per a David Moragas (Comunicació Audiovisual), amb Tens un puto e-mail",  i accèssit 2n. per a Francisco Javier Flaquer (Dret), amb "De cómo el errabundo e impertérrito dr. Gruber salió incólume de un viejo figón, para luego arruinar el innocuo estro del bardo mayor".
  • Literari (modalitat assaig): Àlex de Dios (Publicitat i Relacions Públiques), per "Conversaciones con Don Avito Carrascal".
  • Fotografia (individual): Núria Garitaonandia (Humanitats), per "Réquiem por la Humanidad". Accèssit 1r. per a Anna Fenoy (Alumni Premium), per "Última sortida", i accèssit 2n. per Aida Martínez (Filosofia, Política i Economia), per "Abismo".
  • Fotografia (en sèrie): Stefan Gabriel Chavarriaga (Comunicació Audiovisual), per "Blau i més encara". Accèssit per a Marcel Farrés (Enginyeria de Sistemes Audiovisuals), per "Goliat sense David".
  • Documents audiovisuals i sonors: Ricardo Jornet (Comunicació Audiovisual), per "Icarus". Accèssit per a Itsaso Arizcuren, Núria Andrés, Júlia Dotras, Elisenda Gorgues i Helena Calvo, estudiants de Comunicació Audiovisual, per "Insomni".
  • Blog o pàgina web: Lídia Bartolí (Publicitat i Relacions Públiques), per "Heptalídiabs". Accèssit per a Lluís Freixes (Periodisme i Economia), per "Bonsáis al desnudo".
  • Reportatge periodístic: Alejandro Ramis (Periodisme), per "Una llar en captiveri". Accèssit per a Laura Anglès (Periodisme), amb "La Barcelona a vapor".
  • Còmic: Pilar Villanueva (Comunicació Audiovisual), amb "La màscara del samurai". Accèssit per a  Marta López, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Romanticisme contemporani".

Vídeo sobre els Premis Sant Jordi publicat al canal YouTube de la UPF: