Vés enrere El Festival de Sitges 2011 premia un curt d'animació dirigit per tres llicenciats en Comunicació Audiovisual de la UPF

El film "Chroma", que és el treball de fi de carrera de Xavier Manuel, Francesc Terrades i Marc Terris, ha rebut el premi Nova Autoria a la millor música original, de la qual és autor un estudiant de l'ESMUC.
17.10.2011

Foto de grup dels premiats amb el guardó Nova Autoria, entre ells (els de més a la dreta) els tres estudiants de la UPFUn grup de tres llicenciats en Comunicació Audiovisual de la UPF van obtenir el premi Nova Autoria a la millor música original pel curtmetratge Chroma, en el marc de Sitges 20011, el 44è. Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que va tancar les seves portes el passat cap de setmana. Els guardons van ser lliurats en el decurs de la cerimònia de clausura del Festival, que va tenir lloc el dissabte, 15 d'octubre, al vespre.

Xavier Manuel, Francesc Terrades i Marc Terris, directors del film -que van presentar com a treball de fi de carrera dels estudis- són els tres estudiants premiats, conjuntament amb Juan Andrés Gómez, estudiant de l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), autor de la música original. El premi és, d'aquesta manera, una de les conseqüències d'un acord de col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra i l'ESMUC per incentivar la qualitat de les bandes sonores dels treballs de fi de carrera dels estudiants de Comunicació Audiovisual.

Chroma , el curtmetratge premiat, és una sèrie d'animació d'estètica steampunk inspirada en les novel·les grafiques de Grant Morrison i en les històries de Borges, Asimov, Italo Calvino i Lovecraft. El film, el guió del qual és obra de l'estudiant de la UPF Xavier Manuel, està fet en anglès, i es pot veure subtitulat en català. Amb aquest reconeixement, els autors poden exhibir els seus treballs i donar-los a conèixer al gran públic en el marc d'un esdeveniment de projecció internacional.

Uns guardons per descobrir el talent dels creadors audiovisuals del futur

Un fotograma de "Chroma"Els premis Nova Autoria, que enguany han arribat a la seva onzena convocatòria, els atorga l'Institut Buñuel de la Fundació Autor, juntament amb el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. Concebuts com una finestra oberta a descobrir el talent dels creadors audiovisuals del futur, compten amb la col·laboració i la complicitat de les principals escoles cinematogràfiques catalanes -entre elles la UPF- i tenen la voluntat de promoure i ajudar a difondre les noves produccions audiovisuals elaborades pels alumnes de les escoles de cinema de Catalunya.

El jurat d'enguany dels guardons, que a més de premiar la millor música original també van reconèixer la millor direcció-realització i el millor guió, va estar integrat per Arnau Bataller, compositor; Sílvia Munt, directora, realitzadora, guionista i actriu, i Maria Ripoll, directora, realitzadora i guionista.

Mostra de la bona tasca que porta a terme la Universitat Pompeu Fabra en aquest àmbit ha estat el premi Maria Honorífica a la Formació, un reconeixement a la trajectòria en la formació de professionals del cinema i de l'audiovisual, que la UPF va rebre també en el marc del Festival Sitges 2011. Xavier Pérez, director dels Estudis de Comunicació Audiovisual, va recollir el guardó durant la cerimònia inaugural del Festival.

> Altres e-notícies relacionades:
El festival de cinema Sitges 2011 reconeix a la UPF la formació que fa en l'àmbit del cinema i l'audiovisual