Vés enrere

Conferència de Richard Wakefield, fundador de Publicitarios Implicados

El publicista, que també és el director creatiu d'aquesta associació solidària que treballa per a petites ONG, parlarà el 23 de novembre de "Quan la publicitat comunica valors", en un acte organitzat pels Ensenyaments de Publicitat i Relacions Públiques.

22.11.2011

Richard Wakefield Richard Wakefield, director creatiu de les agències de publicitat RW, RW songs, així com de l'entitat sense ànim de lucre Publicitarios Implicados, pronunciarà la conferència " Quan la publicitat comunica valors", en un acte organitzat pels Ensenyaments de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Comunicació de la UPF.

L'acte, que tindrà lloc el 23 de novembre, a les 11.30 hores, a l'auditori del campus de la  Comunicació - Poblenou, comptarà amb la presència de Matilde Obradors, professora dels Ensenyaments de Publicitat i Relacions Públiques, que presentarà el conferenciant.

Donar veu a petites ONG amb pocs recursos

Richard Wakefield, durant la xerrada, se centrarà sobretot en l'activitat que porta a terme l'associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual és fundador, director creatiu i director general, i que en l'actual context de crisi, desenvolupa una tasca meritòria, més enllà de la publicitat comercial, per donar veu a gent i causes que no són visibles per manca de recursos. Aquesta entitat està formada per un equip de professionals de la publicitat i universitaris (prop de 150 persones, en total), que oferereixen tot tipus de serveis de comunicació -de manera gratuïta- a les ONG més petites del mercat, sense pressupost per fer accions publicitàries o de promoció que els permeti donar-se a conèixer, difondre la seva activitat o aconseguir socis i patrocinadors per a la seva causa.

A través de Publicitarios Implicados, nascuda el 2004 però que funciona com a associació solidària des del 2007, s'ha aconseguit impulsar la recerca i els assajos clínics en malalties com ara l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), donant suport a la Plataforma Afectados de ELA, a partir de la campanya "La ELA existe"; o la meningitis (Fundación Irene Mejías), amb la campanya "Queremos llegar antes". L'associació solidària també ha col·laborat amb diferents tractats internacionals per buidar de mines camps a Colòmbia, el Salvador o Guatemala, a partir de la campanya "que no vuelen las minas, que vuele la paz", i aixi, fins a una setantena de casos, sempre a cost zero per a les entitats.

Una àmplia experiència com a professional i docent

En l'apartat professional, Richard Wakefield actualment és director creatiu de les agències RW (Reason Why) i de RW songs. Anteriorment, va ser redactor a Euro RSCG, director creatiu de D'arcy Masius Benton & Bowles i Mind Words, i director de planificació estratègica a Elogia. Ha desenvolupat campanyes publicitàries per a clients com ara Grundig, Nokia, Citroen, Yamaha, Nestlé, Donut, Mizuno, Codorniu, Novartis, Boheringer, Caixa de Catalunya, BBV, Caprabo, Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya, Pallassos sense Fronteres, Fundació La Caixa o Clinica Teknon, entre molts d'altres.

Al llarg de la seva trajectòria, ha obtingut diferents guardons, el més recent dels quals és el premi d'Honor a la trajectòria solidària, en el marc de Publifestival 2012. D'altres guardons han estat el Short List Festival de Cannes, la Medalla d'Or en el Festival de Nova York, el premi Laus de Bronze, dos guardons Líderes de Marketing, o el Short List Festival Internacional de Publicitat Infantil.

En l'àmbit acadèmic, Richard Wakefield imparteix docència en el màster en Innovació Creativa de l'IDEC-UPF. A més, és professor d'estratègia, creativitat i producció a la Facultat de Ciències de Comunicació Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i docent, en aquest mateix centre, del màster oficial de Direcció d'Art.

Una altra faceta de Richard Wakefield és la de lletrista, assessor i productor musical (ha treballat en projectes juntament amb Dani Pinheiro, Dani Campos, Sony Music i Universal Records, entre d'altres). Des del 2009, és autor del blog http://elestereotipomemata.blogspot.com/. Ha col·laborat amb diferents mitjans de comunicació, com ara Anuncios, El Publicista, la Vanguardia, El Periódico, Catalunya Ràdio o TV3.

Categories: