Vés enrere Comença el curs 2004-2005

Comença el curs 2004-2005

27.09.2004

La Universitat Pompeu Fabra va acollir el 27 de setembre l' acte d'inauguració oficial del curs acadèmic 2004-2005 de les universi t a ts catalanes, que va estar presidit per Pasqual Maragall, president de la Generalitat de Catalunya.
Juan Carlos Izpisúa Belmonte

En el transcurs de l'acte, celebrat a l'auditori de l'àgora Jordi Rubió i Balaguer, es va llegir la lliçó inaugural, a càrrec de Juan Carlos Izpisúa Belmonte, director del Laboratori d'Expressió Gènica del Salk Institute for Biological Studies de La Jolla (Califòrnia) i responsable de l'Institut de Medicina Regenerativa de Barcelona-Catalunya, titulada "Desarrollo embrionario, ingeniería tisular y células madre: el futuro de la medicina regenerativa".

Prèviament, es va fer la lectura de la   Memòria del curs acadèmic 2003-2004, a càrrec del vicerector de Relacions Institucionals i secretari general de la Universitat, Tomàs de Montagut, i el lliurament de diplomes de la UPF i de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, atorgades pel Consell Interuniversitari de Catalunya. Enguany, tres de les vuit distincions en la modalitat col·lectiva han estat atorgades a equips de treball de la Universitat. En concret, els tres grups guanyadors de la UPF són: l'equip Vilapompeu dels estudis de Ciències Polítiques i Gestió Pública, pel projecte "Vilapompeu, l'ajuntament virtual"; el grup de professors de la Universitat que ha elaborat el "Manual d'introducció a la docència: Horitzó Bolonya"; i l'equip de coordinació de la llicenciatura en Lingüística de la Facultat de Traducció i Interpretació, pel projecte "Experiència pilot dels estudis de Lingüística. Experimentació del nou paradigma docent".

M. Rosa Virós

En l'acte, que va comptar amb la interpretació de diverses peces pel Cor de la UPF, hi van intervenir Mercè Sala, presidenta del Consell Social de la Universitat; Joan Clos, alcalde de Barcelona; M. Rosa Virós, rectora de la UPF; i el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, que en va fer la clausura.

> Discurs de la rectora M. Rosa Virós

Principals novetats

En l'àmbit docent, en aquest curs s'impartirà una nova titulació: el segon cicle de l'Enginyeria de Telecomunicació, amb una oferta de 50 places, que amplia l'oferta de la Universitat en el camp dels ensenyaments tècnics. A més, les llicenciatures de Biologia, Lingüística i Àsia Oriental s'impartiran plenament adaptades als nous criteris d'estructura acadèmica de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior.

Respecte al campus, cal destacar l'entrada en funcionament de l'ala que dóna al carrer Isabel de Villena de l'edifici Roger de Llúria, amb un total de 800 m2 de superfície. La planta baixa estarà ocupada pel Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU). Les plantes primera i segona acolliran, cadascuna d'elles, una aula de seminaris amb capacitat per a 27 places, una aula d'informàtica amb 54 llocs de connexió i una sala de reunions. D'aquesta manera, es completen les obres de rehabilitació de l'edifici de Roger de Llúria, que en diferents fases ha anat enllestint les seves instal·lacions.

El cartell inaugural

El cartell inaugural del nou curs és obra de Soledad Sevilla, una artista que combina les modalitats artístiques de pintura i instal·lacions, moltes vegades de manera encadenada i complementària. Respecte a la pintura, el seu estil ha experimentat una evolució, que passa de l'abstracció geomètrica inicial a una abstracció lírica de tall naturalista. A les instal·lacions combina tot un seguit de materials (des del fil de cotó o de coure, passant per diferents tipus de teles), jugant amb elements com ara els efectes de llum, aigua, miralls o enregistraments de so. Amb la seva obra vol transmetre emocions interiors, poesia, bellesa i reflexió.

Soledad Sevilla va néixer el 1944 a València, però va residir durant molts anys a Barcelona, on va estudiar Belles Arts. A principis dels anys vuitanta va rebre una beca que li va permetre estudiar a la Universitat de Harvard, als EUA. Ha guanyat diversos guardons, entre ells el Premi Nacional d'Arts Plàstiques, l'any 1993. Les seves exposicions s'han pogut contemplar a les galeries d'art espanyoles més prestigioses, així com en ciutats com ara Nova York o Boston.