Vés enrere Arriba la Setmana Mundial del Cervell a la Universitat Pompeu Fabra

Arriba la Setmana Mundial del Cervell a la Universitat Pompeu Fabra

Del 14 al 20 de març es celebra la 21a. edició de la Setmana Mundial del Cervell i els departaments de Ciències Experimentals i de la Salut i de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF ofereixen diverses activitats centrades en les neurociències i la neurobiologia.
10.03.2016

Cartell Setmana Mundial del Cervell Ajuntament de BarcelonaEnguany es compleix la 21a. edició de la Setmana Mundial del Cervell, que es celebra del 14 al 20 de març. Els departaments de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) i el de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la Universitat Pompeu Fabra col·laboren amb l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB) per oferir una àmplia varietat d’activitats als estudiants d’ESO i de batxillerat.

L’investigador principal del Laboratori de Neurofarmacologia del DCEXS, Andrés Ozaita, ofereix el taller “Què podem aprendre dels animals de laboratori en neurobiologia?” a alumnes de la ESO durant els dies 14 i 15 de març. Els estudiants visitaran el laboratori en el que treballa aquest equip de recerca i podran provar algun dels instruments que els científics utilitzen.

Els dies 14 i 16, Fernando Giráldez, cap del grup de Biologia del Desenvolupament: Desenvolupament de la Orella del DCEXS, oferirà la xerrada “Els cinc sentits: neurociències, art i filosofia”, que permetrà a alumnes de batxillerat conèixer com el cervell percep el món i com les neurociències ens ajuden a abordar problemes clàssics de l’art i la filosofia.

Esteban Hoijman, investigador postdoctoral del grup de Biologia del Desenvolupament del DCEXS, pronunciarà els dies 14 i 16 la xerrada “Lutier d’oïdes: regeneració sensorial després del Sónar”, en la que explicarà què tenen en comú un instrument musical i una orella per dins i com es combat des del laboratori la pèrdua d’audició.

Per últim, el grup SPECS del DTIC ofereix el taller “Entenent el cervell mitjançant robots, models computacionals i instal·lacions interactives” a alumnes de segon cicle de la ESO i de batxillerat durant el matí del divendres 18. L’activitat consistirà en un circuit d’experimentació amb demostracions dels laboratoris de robots, incloent el robot humanoide iCub; l’espai de realitat virtual XIM, i els sistemes de rehabilitació Rehabilitation Gaming System (RGS).

La Setmana Mundial del Cervell (Brain Awereness Week, BAW) és una campanya global dirigida a incrementar la consciència pública sobre el progrés i els beneficis de la recerca en el cervell. Cada mes de març, la Setmana Mundial del Cervell reuneix els esforços de centenars d’organitzacions participants a tot el món, incloent la UPF, per celebrar una festa del cervell dirigida al públic general de totes les edats.