Vés enrere Una delegació de la Universitat Paris Seine visita la UPF en el marc del projecte EUTOPIA

Encapçalats pel seu rector, François Germinet, van visitar la setmana passada la Universitat amb l’objectiu de teixir sinergies en l’àmbit de l’educació superior i construir col·laboracions internacionals sòlides.

03.05.2019

La trobada, emmarcada en el projecte EUTOPIA, va servir perquè els representants de les dues institucions exploressin vies de treball conjunt. Amb aquest objectiu es van organitzar reunions bilaterals amb els diferents àmbits de coneixement de la UPF: ciències polítiques i socials, ciències de la salut i de la vida, comunicació, economia i empresa, enginyeries i tecnologies de la informació i les comunicacions, humanitats, i traducció i ciències del llenguatge.

En el marc de la trobada amb la delegació parisenca es van organitzar reunions bilaterals amb els diferents àmbits de coneixement de la UPF.

D’altra banda, també es van programar visites a diversos espais singulars de la Universitat, com l’Àrea Tallers del campus del Poblenou, en plena transformació, i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB).

Finalment, la visita també va servir per donar a conèixer a la delegació de la Universitat Paris Seine dos dels projectes estratègics que la UPF està desenvolupant actualment. D’una banda, Josep Lluís Martí, vicerector per a projectes d’innovació, va explicar EDvolució, el projecte que renovarà i actualitzarà completament el model educatiu de la UPF; de l’altra, Pablo Pareja, comissionat per a la trajectòria dels estudiants, va presentar UPF Forward, el projecte que vol ordenar i donar coherència al pas de tot estudiant per la Universitat, des d’abans de la seva arribada fins després de graduar-se, quan obté la condició d’alumni.

EUTOPIA, una nova generació d’aliança europea d’universitats

La Universitat ParIS Seine, la Universitat Vrije de Brussel·les, la Universitat de Warwick, la Universitat de Ljubljana, la Universitat de Göteborg i la Universitat Pompeu Fabra són les sis institucions membres de la xarxa.

EUTOPIA té per objectiu impulsar la seva missió de treballar com una xarxa de campus europeus que afronten els reptes mundials, a través de la recerca col·laborativa, una major mobilitat d'estudiants i personal, i amb innovacions compartides que serveixin a un públic més ampli que el de les seves comunitats regionals.

L'aliança uneix més de 165.000 estudiants i 30.000 membres de personal de sis països, amb 90.000 alumnes internacionals associats a través de les universitats sòcies. Juntes, les universitats d’EUTOPIA, tenen centres de recerca en 760 àrees de coneixement diferents.

Les sis universitats associades treballen conjuntament per modernitzar l'educació i la formació, i proporcionar competències del segle XXI a totes les regions europees. Per aquest motiu, han optat a la nova convocatòria competitiva “Iniciativa Universitats Europees” llançada per la Comissió Europea i que té per objectiu construir una Àrea d’Educació Europea.

Per a més informació

Notícia publicada per: