Vés enrere La pluridisciplinarietat marca la 5a. edició de l’Escola d’Estiu de Bilingüisme i Multilingüisme

Tindrà lloc del 12 al 15 de setembre al campus de la Ciutadella, estructurada en quatre mòduls i un taller d’investigadors, i amb la presència de destacats experts d’arreu del món.
08.09.2017

Experts en bilingüisme i multilingüisme, representants dels diferents enfocaments disciplinaris en aquest àmbit i procedents d'universitats d'arreu del món, es congregaran a la UPF per participar en la cinquena edició de l'Escola d'Estiu de Bilingüisme i Multilingüisme, que tindrà lloc del 12 al 15 de setembre a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

L'escola d'estiu, que consta de setze hores de docència i un taller d’investigadors, s’adreça a estudiants de grau i postgrau i investigadors interessats a endinsar-se en un context acadèmic internacional, a partir d’una visió pluridisciplinària dels diferents estudis existents.

Està organitzat per Albert Costa, professor de recerca ICREA-UPF i coordinador del Grup de Recerca en Producció de la Parla i Bilingüisme (SPB) del Centre Cognició i Cervell (CBC) del DTIC-UPF; Carmen Pérez Vidal, coordinadora del Grup de Recerca Adquisició de Llengües des de la Catalunya Multilingüe (ALLENCAM) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, i Istvan Kecskes (Universitat Estatal de Nova York, SUNY).

Quatre mòduls i un taller d’investigadors

En els quatre mòduls en què s’estructura el programa, es presentaran els models de recerca més recents, que aborden aspectes cognitius, lingüístics i culturals del bilingüisme i el multilingüisme.

El títol dels mòduls i els investigadors que els presentaran són els següents: "Multilingualism and Neuroprotection" (Jubin Abutalebi, Universitat Vita-Salute San Raffaele, de Milà, Itàlia); "Bilingual aquisition: the early stages" (Fred H. Genesse, Universitat Mc. Gill de Montreal, Canadà).

Els dos mòduls restants són "The social side of multilinguism" (Katherine Kinzler, Universitat Cornell, Ithaca, Nova York, EUA), i finalment, "Connecting language" (Guillaume Thierry, Universitat Bangor, País de Gal·les, Gran Bretanya).

D’altra banda, els assistents a la summer school podran exposar els seus treballs de recerca pre o post-doctoral, ja sigui com a presentació oral o com a pòster, en el Taller d’investigadors, dirigit pels professors de la Universitat Albert Costa, Marco Calabria i Cristina Baus. El taller constarà de dues sessions, el 13 de setembre a la tarda i el 15 al matí.