Vés enrere Més de 1.900 estudiants de grau i de postgrau van vibrar durant l’acte de graduació 2016

El pati de l'edifici Roger de Llúria va acollir els dies 1 i 2 de juliol les sis sessions entre les quals es van repartir els graduats corresponents a la 23a. promoció de la Universitat. Entre estudiants i acompanyants, hi van participar prop de 6.600 persones.
06.07.2016

Un total de 1.917 estudiants de grau i de postgrau de la promoció 2016, la 23a. de la UPF, van celebrar els dies 1 i 2 de juliol la seva graduació, acompanyats pels seus familiars i amics.

La cerimònia, que va tenir lloc al pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, es va desenvolupar en tot moment en un ambient festiu i amb les emocions a flor de pell.

Durant l’acte acadèmic de graduació 2016 de grau, màster i doctorat, els estudiants van pujar a l’escenari a recollir el seu diploma acreditatiu repartits en sis sessions diferents: dues el divendres 1 de juliol (una de grau i una de postgrau, en horari de tarda i nit, respectivament) i quatre més de grau, al llarg de tot el dissabte, 2 de juliol. En el global dels dos dies, van participar en l'acte 6.633 persones, sense que hi hagués cap incident remarcable.

Les sis sessions, que es van poder seguir en directe per la web institucional i via Twitter amb l'etiqueta #graduacioUPF16, van estar presidides per Jaume Casals, rector de la UPF.

El rector va estar acompanyat per Núria Basi, presidenta del Consell Social de la Universitat, òrgan que dóna suport a l'acte, i per diferents vicerectors i càrrecs acadèmics, entre els quals degans, directors i responsables dels diversos centres, titulacions i unitats acadèmiques.

Cadascuna de les cinc sessions de grau (1de juliol, 18.00 hores, i 2 de juliol, 10.30, 12.30, 18.30 i 20.30 hores), que van aplegar un total de de 1.567 estudiants, va constar de les parts següents: projecció d'un vídeo commemoratiu de la graduació de la promoció 2016; lliçó de graduació; intervenció del Cor de la UPF, amb la peça nord-americana de mitjans del segle XX Mr. Sandman; lliurament dels diplomes als graduats; parlaments de graduats ( i en la sessió de Dret, d’una alumni UPF); parlament de la presidenta del Consell Social; cloenda a càrrec del rector, i fi de l'acte, amb la interpretació de la peça Gaudeamus Igitur per part del Cor.

Pel que fa a la sessió de postgrau (1 de juliol, 20.30 hores), hi van participar 350 estudiants, màsters i doctors de la promoció 2016. L'estructura de la sessió va ser similar a les de grau, incloent el lliurament dels diplomes als guardonats amb el Premi Extraordinari de Doctorat, i sense el vídeo commemoratiu, els parlaments dels graduats i alumni ni el de la presidenta del Consell Social.

Conducció de les sessions i lliçons de graduació

Les sis sessions van estar conduïdes, respectivament, per sis periodistes antigues alumnes de la UPF, algunes de les quals professores del Departament de Comunicació.

Van ser les següents: Mònika Jiménez-Morales (1a. sessió), Txell Bonet (2a. sessió, postgrau), Marta Narberhaus  (3a. sessió); Imma Amadeo (4a. sessió) i Marta Vives (5a. sessió) i Ainhoa Sorrosal (6a. sessió).

Pel que fa a les sis lliçons de graduació, van anar a càrrec de diversos docents de la UPF.

Es tracta, per ordre de sessions, de Carlos Alberto Scolari, del Departament de Comunicació, sota el títol " Supervivència i adaptació en la nova ecologia mediàtica"; Josep Joan Moreso, del Departament de Dret ("La Universitat desconeguda", sessió de postgrau); Aida Torres, també del Departament de Dret ("El somni europeu").

Ja situats en la 4a. sessió, Enric Vallduví, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (“Setlletres i sopes de ciències”); Klaus Jürgen-Nagel, del Departament de Ciències Polítiques i Socials ("El temps a la universitat", 5a sessió) i en la darrera, Jaume Ventura, del Departament d’Economia i Empresa ("Globalització, mercats i estats”).

Un cop finalitzada cadascuna de les sessions, i després d'escoltar dempeus la peça tradicional universitària "Gaudeamus igitur", els graduats van desfilar en to festiu cap al pati de l'edifici Jaume I on Alumni UPF, amb la col·laboració del RACC, els va donar la benvinguda.

En aquest espai, els graduats van poder retrobar-se amb els seus familiars i amics, prendre una copa de cava, acostar-se al  photocall i recollir una edició especial de la revista institucional  UPF.EDU, amb informació i fotos fetes durant l'acte de graduació 2016.

< Audiovisual que es va poder veure a l'inici de les diferents sessions de l'acte de graduació publicat a Youtube

FOTOS I EDICIÓ ESPECIAL DE LA REVISTA "UPF.EDU" DE CADASCUNA DE LES SESSIONS

1a. sessió del divendres, 1 de juliol, 18.00 hores

Revista UPF.EDU