Vés enrere La col·lecció bibliogràfica i l'arxiu personal d'Eugenio Trías s'incorporen a la Biblioteca

La UPF considera de gran interès per a l'ampliació del seu fons bibliogràfic i documental el fet de poder disposar de les dues col·leccions, que tenen un gran valor per a l'estudi i la recerca sobre temes de filosofia i pensament, en general, i sobre l'obra d'Eugenio Trías, en particular.
19.07.2015

D'esquerra a dreta: Fernando Pérez-Borbujo, Elena Rojas, Jaume Casals i David TríasLa col·lecció bibliogràfica i l'arxiu personal d' Eugenio Trías, filòsof i professor de la UPF traspassat el febrer del 2013, passarà a formar part del fons de la Biblioteca de la Universitat, en reconeixement del Centre d'Estudis Filosòfics Eugenio Trías (CEFET), creat el passat mes de maig i coordinat per Fernando Pérez-Borbujo, professor del Departament d'Humanitats.

La cessió, que tindrà una durada de deu anys (renovable per períodes iguals) s'ha formalitzat amb la signatura d'un contracte de comodat, que ha estat firmat per Jaume Casals, rector de la UPF, i Elena Rojas i David Trías, vídua i fill d'Eugenio Trías, respectivament. Han assistit a l'acte Carles Ramió, vicerector de Planificació i Avaluació Institucional; Jaume Badia, gerent de la UPF; Mercè Cabo, vicegerent de l'Àrea de Serveis, Tecnologia i Recursos d'Informació; i Montserrat Espinós, directora de la Biblioteca/CRAI de la Universitat; i Fernando Pérez-Borbujo.

La col·lecció bibliogràfica d'Eugenio Trías, que ell utilitzava com a biblioteca de treball per a la seva tasca assagística i filosòfica, consta d'uns 6.000 volums, segons les seves estimacions. Pel que fa a l'arxiu personal, consta de més de 3.000 documents originals, repartits en 12 capses i 50 arxivadors, la major part obtinguts dels arxius personals del professor i catedràtic. Un material que es completa amb aproximadament 300 llibretes d'espiral que recullen manuscrits d'alguns dels seus llibres i altres textos.

Fotografia de grup dels assistents a la signaturaLa documentació inclou diferent material vinculat a Eugenio Trías, com ara articles escrits per ell, promocions de les seves obres, crítiques a llibres escrits per ell i al conjunt de la seva filosofia, cites a la premsa, crítiques d'Eugenio Trías a altres llibres, articles en revistes i conferències. Altres documents que inclou són monografies sobre Eugenio Trías, entrevistes en revistes i llibres, conferències, cursos, material docent o pròlegs.

La Biblioteca de la UPF considera de gran interès per a l'ampliació del seu fons bibliogràfic i documental el fet de poder disposar d'aquestes dues col·leccions, que tenen un gran valor per a l'estudi i la recerca sobre temes de filosofia i pensament, en general, i sobre l'obra d'Eugenio Trías, en particular.

En virtut de l'acord, la UPF es compromet a informar sobre l'origen de la col·lecció bibliogràfica cedida, que quedarà identificada com a " Fons Eugenio Trías" i a indicar la procedència de tots els llibres donats amb un exlibris que facilitarà Elena Rojas.

La Biblioteca i el CEFET Trías portaran a terme un estudi tècnic i una valoració econòmica, amb l'objectiu d'elaborar un projecte de digitalització i de difusió pública a través de repositoris o altres plataformes d'accés obert per Internet de la documentació de l'arxiu.

Tant la col·lecció bibliogràfica com l'arxiu personal, que se cedeixen per a l'ús exclusiu d'estudiosos i investigadors, sota la supervisió del Centre d'Estudis Filosòfics Eugeno Trías, quedarà ubicada en una zona específica al Dipòsit de les Aigües del campus de la Ciutadella.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF es dota de la nova figura del centre d'estudis per agrupar accions que es desenvolupin al voltant d'una àrea temàtica concreta