Vés enrere La UPF acull el congrés "Diálogos Judiciales en el Sistema Interamericano de Garantía de Derechos Humanos"

La trobada, que tindrà lloc del 25 al 27 de febrer, té com a objectiu debatre sobre les transformacions i els reptes de la garantia judicial dels drets humans en el continent americà. L'organitza el Departament de Dret, conjuntament amb la Suprema Cort de Justícia de la Nació de Mèxic i la Cort Interamericana de Drets Humans.
22.02.2015

El Departament de Dret organitza, conjuntament amb la Suprema Cort de Justícia de la Nació de Mèxic i la Cort Interamericana de Drets Humans, el congrés "Diálogos Judiciales en el Sistema Interamericano de Garantía de Derechos Humanos". Les conferències tindran lloc a Barcelona durant els dies 25, 26 i 27 de febrer i es podran seguir en directe a través de la web de la Universitat.

DialogosjudicialesAl congrés participen jutges dels Tribunals Constitucionals i Suprems dels Estats del continent americà, de la Cort Interamericana de Drets Humans i del Tribunal Europeu de Drets Humans, membres d'Organitzacions No Governamentals, investigadors, estudiants i usuaris del sistema interamericà dels drets humans.

Serà un escenari de trobada per discutir sobre les transformacions i els reptes de la garantia judicial dels drets humans en el continent americà. Es debatrà la forma com s'ha entaulat el diàleg judicial entre els nivells nacional i interamericà, concretament sobre els mecanismes d'interpretació conforme i el control de convencionalitat, els problemes que han sorgit i, finalment, es proposaran millores per enfortir-lo i millorar-lo.

Els principals temes del congrés seran el diàleg entre tribunals nacionals i els tribunals internacionals, el futur de la protecció multinivell dels drets en el continent americà i el paper dels jutges nacionals en contextos de pluralisme constitucional.

En l'acte oficial d'obertura hi participarà Jaume Casals, rector de la UPF; Alejandro Sáiz, director del Departament de Dret de la UPF; Luis María Aguilar Morales, president de la Suprema Cort de Justícia de la Nació de Mèxic, i Humberto Sierra Porto, president de la Cort Interamericana de Drets Humans.

L'esdeveniment es desenvoluparà en tres dies en base a sessions plenàries i sessions de grup. A les sessions plenàries es reuniran tots els assistents per exposar ponències i deixar espai per al debat públic. Els assistents, en canvi, decidiran lliurement la seva participació en les sessions de grup. Es tracta de reunions de dimensions més reduïdes que permeten un debat més intens i proper sobre les qüestions que es plantegin, a manera de llançament del debat, per part dels ponents. Els grups de treball temàtics seran sobre interculturalitat, migrants, llibertat d'expressió, persones en situació de discapacitat, independència judicial, drets polítics, drets sexuals i reproductius i drets econòmics, socials i culturals.