Vés enrere L'equip Reptorica guanya la segona edició de la Lliga de Debat

L'equip Reptorica guanya la segona edició de la Lliga de Debat

Santi Ramos, Odin Costa i Aldo Mencucci van defensar, durant la final, una posició a favor del tema "Internet ens fa més lliures". 20 equips, formats per un total de 65 estudiants, han pres part en la competició, que ha inclòs 40 debats.
23.01.2014

Els guanyadors de la Lliga de Debat, aguantant el xec, acompanyats dels membres del jurat" Intenet ens ha fet més lliures". Aquest era el tema que van haver de discutir els dos equips finalistes de la segona lliga de debat interna de la UPF: Reptorica, que es va proclamar guanyador, hi va argumentar una posició a favor, i el seu rival, Trifàsic, en contra.

La final de la Lliga de Debat, molt igualada, va tenir lloc ahir 23 de gener a la tarda al campus de la Ciutadella, com a culminació d'un calendari de dos dies de formació i tres dies d'intensa competició. 20 equips inscrits, amb un total de 65 participants, i 40 debats celebrats, és el balanç d'aquesta activitat, que pretén fomentar les tècniques de debat i d'oratòria entre tots els estudiants de la Universitat.

Sis debats va haver d'afrontar els dos equips per arribar a la final, tant el guanyador Reptorica, format per Santi Ramos, Odin Costa i Aldo Mencucci, com Trifàsic, amb Adrià Reyes, Estefania Molina i Roger Manau. El premi que s'emporten els vencedors, per gentilesa del RACC Automòbil Club, és de tres carnets de conduir (teórica més vint practiques).

D'altra banda, Júlia Molina, de l'equip Àgora, va ser considerada com a millor orador de la competició.

Un jurat de nivell i participació a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives

El jurat de la final va estar format per Rocío Martínez-Sampere, graduada en Economia per la UPF, economista i diputada al Parlament de Catalunya; Alfred Picó, periodista i escriptor (acaba de publicar El mètode Picó per parlar en públic) i tres docents de la UPF: Marc Santjaume, delegat dels estuidants, i Victòria Alsina, professora d'Oratòria (ambdós del Departament de Ciències Polítiques i Socials) i Alberto Nodar (Departament d'Humanitats), expert en filologia clàssica.

De la lliga de debat interna de la UPF sorgiran els quatre oradors que participaran a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives (que la UPF ja va guanyar ara fa dos anys), la desena edició de la qual tindrà lloc entre el 31 de març i el 4 d'abril. Les intervencions fetes al llarg d'aquests dies de debat a la Universitat, l'interès mostrat en la carta de motivació requerida per participar, o haver intervingut en català durant la Lliga seran alguns dels aspectes que es tindran en compte per a la selecció final. L'equilibri i sinergies necessaris entre els membres de l'equip representant, i el perfil més adequat en funció del tema escollit per la Xarxa Vives també es consideraran.

Estructura i funcionament de la competició

Prèviament a l'inici de la Lliga de Debat de la UPF, els participants tenen l'oportunitat d'assistir a dues sessions de formació en oratòria a càrrec d'experts de la UPF en aquest àmbit, en la qual poden aprendre noves tècniques per parlar en públic i debatre, a partir d'una part teòrica i una de pràctica.

Ja dins la competició, els equips coneixen el tema de debat (sempre d'actualitat, ja sigui econòmic, polític, mediambiental...)  i la postura que han de defensar (a favor o en contra) trenta minuts abans dels debats i de manera aleatòria.

Cada debat està compost d'una exposició inicial de tres minuts, de dues refutacions de quatre minuts i d'una conclusió final de tres minuts més. Un cop acabades les presentacions, qualsevol membre d'un equip titular té la possibilitat d'aixecar la mà per interpel·lar un orador de l'equip contrari.