Vés enrere La primera promoció de titulats de grau s'incorpora a l'acte acadèmic de graduació

Pertanyen a cinc titulacions diferents i van formar part dels prop de 1.000 graduats que el 15 de desembre van pujar a l'escenari del pati de l'edifici Roger de Llúria, en una jornada en què van estar acompanyats per familiars i amics.
14.12.2012

Unes graduades escoltant un dels parlaments durant l'acte de graduacióEl pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va ser l'escenari el dissabte,  15 de desembre, de l'acte acadèmic de graduació de la promoció 2012 dels estudis de grau, la dinovena des de la creació de la Universitat, en el qual prop de 1.000 graduats, acompanyats pels seus familiars i amics, van recollir el diploma acreditatiu de l'acabament dels seus estudis.

L'edició d'enguany va ser especial, perquè hi va participar la primera promoció d'estudiants que han seguit el model de grau adaptat a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior, en marxa des del curs 2008-2009. Es tracta dels estudiants dels graus en Biologia Humana, Humanitats, Traducció i Interpretació, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques.

L'acte, organitzat amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, es va celebrar en quatre sessions (11.00, 13.00, 17.00 i 20.00 hores) i es va retransmetre en directe a través de la web i el Twitter de la Universitat (#graduacioUPF). A més, les sessions de tarda i vespre també es van poder seguir per la pantalla de l'auditori del campus de la Ciutadella, que es va habilitar per acollir el gran nombre de peticions d'assistència.

Una graduada recollint el diploma acreditatiu de la fi dels seus estudis de mans del rectorEl programa de cada sessió va constar de les parts següents: presentació de l'acte; lliçó de graduació; interpretació de l'espiritual negre Everybody sing freedom a càrrec del Cor de la UPF; lliurament dels premis extraordinaris de fi d'estudis i dels diplomes commemoratius de la graduació; i parlaments d'un antic alumne de la UPF, de  Núria Basi, presidenta del Consell Social i del rector  Josep Joan Moreso. Les notes de la cançó popular universitària Gaudeamus Igitur entonada pel Cor van clausurar cadascun dels blocs.

> Parlament del rector Josep Joan Moreso (document pdf, en català, 6 pàgs., 119 KB)

Un acte repartit en quatre sessions, amb la participació de docents i antics alumnes

Els encarregats de conduir les quatre sessions de l'acte van ser cinc persones vinculades a la Facultat de Comunicació de la UPF: Salvador Alsius i Laura Sangrà es van encarregar de les dues primeres sessions (matí i migdia); Txell Bonet i Josep Sucarrats van presentar la de la tarda; i finalment, Sandra Sabatés, la sessió de la nit. Tots ells són antics alumnes (excepte Salvador Alsius, que és professor de la Facultat) provinents de les titulacions de Periodisme i Comunicació Audiovisual.

Ja centrats en les lliçons de graduació impartides per professors de la UPF i en els parlaments dels antics alumnes, Mariano Torcal, catedràtic de Ciència Política, va pronunciar "Las claves para salir de una crisis" en el decurs de la primera sessió, i Paola Rovira, llicenciada en Biologia i actualment Product Manager VIH a Jansen, es va adreçar als graduats.

El rector Josep Joan Moreso fent el seu parlament durant una de les sessions de l'acteLa sessió de les 13.00 hores va incloure la lliçó titulada "Valors i exemples", a càrrec de Jaume Guillamet, catedràtic de Periodisme i el parlament de Laura Escorihuela, llicenciada en Traducció i Interpretació i traductora freelance (autora de la traducció dels primers volums de la saga de llibres de Harry Potter al català), que va parlar de la seva experiència com a graduada.

Els assistents a la sessió de tarda (17.00 hores) van poder escoltar la lliçó "Els llibres, companys de viatge", que va pronunciar Joan Egea Fernández, catedràtic de Dret Civil, així com la xerrada d' Ignasi Costas, llicenciat en Dret i soci del bufet d'advocats Rousaud Costas Duran.

Finalment, la darrera sessió (20.00 hores) va incloure una lliçó d' Antoni Bosch, professor del Departament d'Economia i Empresa, mentre que el parlament de l'antic alumne va anar a càrrec de Nacho Sequeira, llicenciat en Economia i director de la fundació Èxit.

El pati de Jaume I, lloc de trobada

UPF Alumni, a més d'oferir la tradicional copa de cava al final de cada sessió per donar la benvinguda als nous graduats a la comunitat d'antics alumnes, va convertir el pati de l'edifici Jaume I en un espai on poder compartir una estona amb companys i familiars, en el qual es va instal·lar un photocall per fer fotografies i poder així tenir un record del dia de la graduació.

D'altra banda, al mateix espai es va instal·lar una parada en la qual tothom qui va voler va poder adquirir productes de marxandatge amb la nova marca de la UPF i reservar el DVD de l'acte de graduació 2012 editat per a l'ocasió.