Vés enrere La UPF ha acollit l'acte d'inauguració del curs del sistema universitari català

La UPF ha acollit l'acte d'inauguració del curs del sistema universitari català

L'obertura oficial del curs 2012-2013 ha tingut lloc aquest matí a l'auditori del campus de la Ciutadella i Víctor Grífols, president i conseller delegat de Grifols, ha impartit la lliçó inaugural.
16.09.2012

L'auditori de Ciutadella ple durant l'acte d'inauguració del cursL'acte oficial d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013 del sistema universitari català s'ha celebrat avui, a les 10:00 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella de la UPF.

L'acte, que s'ha retransmés en directe a través de la web de la UPF i de Twitter amb l'etiqueta #inicicursUPF, suposa l'inici del curs universitari a Catalunya. Hi han assistit tots els rectors i presidents de consells socials de les universitats catalanes, a més d'Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement, i d'Antoni Castellà, secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat, entre d'altres autoritats.

La inauguració ha començat amb la benvinguda a càrrec de Josep Joan Moreso, rector de la UPF. Seguidament s'ha projectat la Videomemòria del curs acadèmic 2011-2012 de la UPF amb un format diferent i innovador, ja que les dades i els fets més rellevants del curs passat han estat presentades per una graduada virtual, fruit d'un treball d'animació realitzat per estudiants del màster en Animació de la UPF.

A continuació s'han lliurat els diplomes de la UPF a tres persones de la comunitat universitària que s'han jubilat durant el curs 2011-2012: la professora Pilar Estelrich, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, i Montserrat Rosquelles i Felipe Torres, del personal d'administració i serveis.

L'acte ha continuat amb el lliurament dels premis del Consell Social de la UPF a la qualitat en la docència i a la transferència de coneixement i a la iniciativa i a la innovació en l'administració i els serveis; i de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària de la Generalitat de Catalunya. D'esquerra a dreta: Núria Basi, Andreu Mas-Colell, Josep Joan Moreso i Gerard Ardanuy

Víctor Grífols Roura, president i conseller delegat de Grifols, ha impartit la lliçó inaugural del nou curs, "Reflexions en temps de crisi" ( document pdf , 463 Kb).

L'acte ha finalitzat amb els parlaments de Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF ( document pdf, 23Kb); Gerard Ardanuy, regidor d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona; i Josep Joan Moreso, rector de la UPF ( document pdf, 101 Kb), que ha reclament "que el govern de la Generalitat no redueixi més la seva subvenció a les universitats, el que voldria dir que tots els diners que els estudiants han pagat de més aquest curs anessin al propi sistema, a les beques d'equitat o a mantenir la qualitat del servei que prestem".

La cloenda de l'acte ha anat a càrrec d' Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya ( document pdf , 62 Kb).

La part musical de l'acte ha anat a càrrec del Cor de la UPF, que ha interpretat les peces Cohors generosa, Canticorum iubilo, de Händel , i el tradicional Gaudeamus igitur.

Un català al front de la principal empresa proveïdora de plasma mundial

Víctor Grífols, president de GrifolsVíctor Grífols Roura (Barcelona 1950) va estudiar ciències empresarials a la Universitat de Barcelona i es va incorporar a l'empresa familiar el 1973, on com a director comercial va reestructurar la seva xarxa de vendes a Espanya. El 1988 va escometre la internacionalització de Grifols en obrir la primera filial a Portugal, per després implantar-se en altres mercats com els dels Estats Units i Llatinoamèrica.

La multinacional catalana Grifols és present als EUA des de 1990, quan va establir la seva seu a Miami (Florida), i va fixar els països de Centreamèrica i Carib com a principals àrees d'influència, als quals van seguir l'Argentina i Xile l'any següent. L'empresa catalana -que va sortir a borsa el 2006 i compta amb 24 filials pròpies- és present en 90 països del món que inclouen els ja citats, així com República Txeca, Regne Unit, Alemanya i Itàlia.

La trajectòria professional de Víctor Grifols ha merescut el reconeixement de la Cambra de Comerç dels Estats Units a Espanya (AmChamSpain), que li va atorgar el Global Business Leader Award el 2010, i també de la Cambra de Comerç Espanya-Estats Units (Spain-US Chamber of Commerce ), que el va distingir com Business Leader of the Year el 2011.

Una artista plàstica i audiovisual cartell inauguració curs acadèmic 2012/13

Contenidor-Contingut és el títol del cartell del curs 2012-2013 de la UPF, obra d'Eulàlia Valldosera. Nascuda a Vilafranca del Penedès l'any 1963 va estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona, especialitzant-se en pintura. Posteriorment va ampliar els seus estudis a l'Escola d'Arts i Oficis de Catalunya, on estudià gravat, i a Amsterdam (Països Baixos), on estudià audiovisuals. Al seu retorn a Catalunya establí el seu despatx professional a Barcelona.

L'obra L'any 1991 inicià la seva activitat professional realitzant la seva primera exposició individual, mostrant una obra que gira al voltant del cos humà i el seu entorn domèstic apostant per diversos medis audiovisuals.

Ha realitzat diverses exposicions internacionals, on cal destacar la seva participació a la biennal de Sydney (1996), Johannesburg (1997) i Istanbul (1997). L'any 2000 la Fundació Tàpies li va organitzar la retrospectiva Eulàlia Valldosera, obres 1990-2000, per la qual fou guardonada amb el Premi Nacional d'Arts Visuals concedit per la Generalitat de Catalunya. El 2009 va presentar una selecció de la seva obra passada i recent al Museu Reina Sofía de Madrid.