Vés enrere Professors de la UPF es classifiquen entre els millors del món en el 5è. Campionat Mundial de Scrabble en Català

Un campionat organitzat per la Unió Faristolaire amb la col·laboració de l'Ajuntament de Mataró i el suport d'Òmnium Cultural i l'Institut d'Estudis Catalans que brinda una bona oportunitat de gaudir del joc i de la llengua.
12.03.2013

cartell5mundial-81mmDes de l'any 1990 es disposa de la versió catalana del Scrabble gràcies a l'adaptació duta a terme per en Lluís de Yzaguirre, professor del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i investigador de l' IULA, Oriol Comas, expert en jocs i creador del " Pompeu Fabra i el seu temps" (2007) per a l'Any Pompeu Fabra a la UPF, el fabricant de jocs Borràs i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que va aportar-ne el finançament.

Això ha fet possible l'existència d'un Campionat del qual ara s'ha celebrat la seva 5na. edició, el  Campionat Mundial de Scrabble en Català, un esdeveniment organitzat per la  Unió Faristolaire amb la col·laboració de  l'Ajuntament de Mataró i el suport d' Òmnium  Cultural Mataró-Maresme i la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans, que va tenir lloc els dies 9 i 10 de març a Mataró.

Aquesta darrera edició ha reunit els millors jugadors dels diferents territoris de parla catalana, un total de 60 participants representants del Principat, del Rosselló, del País Valencià, de les Balears i d'Andorra i, enguany, el Campionat ha estat inclòs en el programa d'activitats commemoratives del Centenari de les Normes Ortogràfiques de l'IEC.

scrabble2013Entre els professors de la Universitat Pompeu Fabra que han participat, el més ben classificat ha estat Lluís de Yzaguirre que ha quedat a la setena posició; seguit de Joan Agustí, professor del Departament de Dret, a la novena i Salvador Alsius, professor del Departament de Comunicació que s'ha situat en el lloc 27è. El primer lloc ha estat per Marc Vigo, professor de la UPC.

L' Scrabble, denominació comercial d'una marca nord-americana registrada,  és un  joc lingüístic l'objectiu del qual és acumular la màxima puntuació possible formant paraules en una graella de 15×15 caselles, algunes d'elles bonificades, fent servir fitxes individuals que s'agafen aleatòriament d'un saquet o bossa . L'Scrabble basa el seu sistema de puntuació en l'aplicació dels factors multiplicadors del tauler a la suma del valor de les lletres usades en una jugada. El joc es present en 121 estats i n'hi ha versions per a vint-i-nou llengües diferents, entre elles el català.