Vés enrere La divuitena promoció va celebrar la seva graduació el 17 de desembre

La divuitena promoció va celebrar la seva graduació el 17 de desembre

Prop de 1.200 graduats pertanyents a dinou titulacions diferents van participar en l'acte acadèmic de graduació dels estudis de grau, repartits en quatre sessions.
17.12.2011

gradua11_05El pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella va ser l'escenari el dissabte,  17 de desembre, de l'acte acadèmic de graduació de la promoció 2011 dels estudis de grau, la divuitena des de la creació de la Universitat.

Prop de 1.200 graduats (la participació en aquesta edició ha augmentat respecte a la de l'any passat), acompanyats pels seus familiars i amics, van recollir el diploma acreditatiu de l'acabament dels seus estudis.

L'acte, organitzat amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, es va celebrar en quatre sessions (11.00, 13.00, 17.00 i 20.00 hores), entre els quals es van repartir els graduats, pertanyents a dinou titulacions diferents. Es va retransmetre en directe per pantalla a l'auditori del campus de la Ciutadella i per la web de la Universitat, i també es va poder seguir a través del Twitter de la UPF, amb el hashtag #graduacioUPF.

Un graduat després de recollir el seu diploma El programa de cada sessió va constar de les parts següents: presentació de l'acte; lliçó de graduació; interpretació del Cor de la UPF, amb la peça Canticorum Iubilo, de G.F. Händel; lliurament dels premis extraordinaris de fi d'estudis i dels diplomes commemoratius de la graduació, i parlament d'un antic alumne.

La darrera part de l'acte va incloure els parlaments de Núria Basi i de Josep Joan Moreso, presidenta del Consell Social i rector de la UPF, respectivament, seguits per la interpretació de la cançó popular universitària Gaudeamus Igitur per part del Cor.

> Parlament del rector Josep Joan Moreso (document pdf, 85 kb)

UPF Alumni, a més d'oferir la tradicional copa de cava al final de la cerimònia per donar la benvinguda als nous graduats a la comunitat d'antics alumnes, va convertir el pati de l'edifici Jaume I en un espai on poder compartir una estona amb companys i familiars, en el qual es va instal·lar un photocall per fer fotografies i poder així tenir un record del dia de la graduació.

Un acte repartit en quatre sessions, amb la participació de docents i antics alumnes

Salvador Alsius, periodista i director dels Ensenyaments de Periodisme de la Universitat, va ser el conductor de les dues primeres sessions (11.00 i 13.00 hores), que van incloure, respectivament, les lliçons de graduació "Encarant el futur amb les eines que tenim", a càrrec de Toni Badia, professor del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, i "Pequeña apología del estudio del pasado", a càrrec de Victòria Cirlot, catedràtica de Filologia Romànica del Departament d'Humanitats de la UPF.

Panoràmica general del pati de l'edifici Roger de LlúriaTxell Bonet, periodista i antiga alumna de la UPF, va ser la presentadora de la tercera sessió (17.00 hores), en la qual Vicente Ortún, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, va pronunciar la lliçó "¿Por qué de pronto esa inquietud...?". Finalment, la darrera sessió (20.00 hores) va estar conduïda pels periodistes Jaume Vilalta, professor del Departament de Comunicació de la UPF, i Miriam Martín, antiga alumna de la Universitat. La lliçó de graduació d'aquest darrer bloc, sota el títol "La història i el poder del dret", va anar a càrrec de Tomàs de Montagut, catedràtic d'Història del Dret i les Institucions del Departament de Dret de la UPF.

Els antics alumnes i graduats de la Universitat que van fer els parlaments dins les quatre sessions van ser, respectivament, Lluís Galter, llicenciat en Comunicació Audiovisual (2006) i director de cinema; Laia Ortiz, llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració (2001) i actualment diputada al Parlament de Catalunya i diputada electa al Congrés de Diputats; Mohamed Sordo, graduat en Enginyeria Informàtica (2006), doctorand i investigador en el Grup de Tecnologia Musical de la UPF; i Oriol Valentí, llicenciat en Dret (2011).