Vés enrere La Maker Faire Barcelona 2022 arriba al campus del Poblenou de la UPF els propers 1 i 2 de juliol

Organitzada pel Grup de Recerca TIDE, SokoTech i Maker Magazine, i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, congregarà enginyers, artistes, dissenyadors, educadors, emprenedors socials, científics i tecnòlegs.

27.06.2022

La Maker Faire, un dels grans esdeveniments anuals de la invenció i la creativitat que se celebra arreu del planeta, arriba enguany al campus del Poblenou de la UPF de la mà del Grup de Recerca en Tecnologies Interactives i Distribuïdes per a l’Educació (TIDE) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF. Tindrà lloc els propers 1 i 2 de juliol en format presencial i està coorganitzada amb SokoTech i Maker Magazine, i compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

Com en anteriors edicions, la Maker Faire Barcelona 2022, congregarà enginyers, artistes, dissenyadors, educadors, emprenedors socials, científics i tecnòlegs que presentaran els seus projectes més avançats que conjuguen experiències innovadores d'aprenentatge al llarg de la vida i vies de transformació del model productiu i econòmic.

El programa reuneix un centenar de propostes entre estands, demostracions, tallers, presentacions, converses i, per primera vegada, un doble programa satèl·lit, a càrrec de FabLab Barcelona i l’espai industrial TDMC. Propostes al voltant de l’automoció esportiva sostenible, la gastronomia circular de residu zero, el co-disseny d'activitats Maker, una biblioteca digital per fabricar mobles, demostracions de robots, coets, drons, sondes, ròvers, realitat augmentada/virtual, proteïnes alternatives, plantes sensoritzades IoT per a la conservació del planeta, o nous instruments musicals electrònics, entre d’altres.

Entre les propostes de la UPF que es podran veure hi ha una demostració del funcionament del Reactable, un instrument electrònic únic; un taller de visualització d’imatges mèdiques amb realitat augmentada i models impresos en 3D per estudiar la morfologia del cor; o la instal·lació del videojoc gegant interactiu de Realitat Mixta “DragonIce”, concebut per promoure actituds prosocials en infants amb Trastorn de l’Especte Autista.

L’accés a les activitats és obert i gratuït per a totes les edats, però cal registrar-se prèviament.

El moviment Maker

És un ecosistema d’innovació obert internacional, que fa ús de les noves tecnologies per revolucionar la manera d’utilitzar els recursos naturals i la producció local distribuïda, desdibuixant alhora els límits entre creació i consum. Agrupa una comunitat plural en el si d’un ampli univers d’investigadors i pràctics del moviment Maker, universitats i centres de recerca i empreses socialment innovadores. El moviment emfatitza l’aprenentatge a través de l’experiència, en connexió amb el mon real, sota el concepte DIY (Do It Yourself: Fes-ho Tu Mateix) i promou el coneixement global i la producció local d’objectes físics en col·laboració oberta o DIWO (Do It With Others: Fes-ho amb altres).

La primera Maker Faire va néixer el 2006, a San Francisco. Avui, els centenars de fires organitzades arreu del món, amb més de 2.000.000 de participants, han creat una xarxa mundial amb milers d’Espais Makers, Fablabs, FabSchools i una ingent quantitat d’iniciatives Maker arreu del món que posen de relleu el seu impacte i abast.

09. Indústria, innovació i infraestructures
11. Ciutats i comunitats sostenibles