Vés enrere La UPF se situa entre les 500 millors universitats del món

La UPF se situa entre les 500 millors universitats del món

Segons l'edició 2009 de l' Academic Ranking of World Universities, que realitza la Universitat Jiao Tong de Xangai. A mes, es troba entre les 100 primeres en informàtica a nivell mundial.
22.11.2009

campusLa UPF es troba, per primera vegada, entre les 500 universitats millors del món i, a més, en l'àmbit de la informàtica se situa entre les 100 primeres a nivell mundial i és la primera de l'Estat, segons l' Academic Ranking of World Universities (ARWU) 2009. Concretament, la UPF se situa en la franja 402-501 del rànquing mundial de de les millors universitats.

El Centre for World-Class Universities i l'Institute of Higher Education de la Universitat Jiao Tong de Xangai (Xina) han publicat el rànquing (ARWU) 2009, un informe de caràcter anual que es publica des del 2003 i que revisa la producció científica i acadèmica de més de 1.000 universitats -en l'edició anterior eren 2.000 centres- i que publica, via web, els resultats dels millors 500 centres universitaris de tot el món, d'acord amb indicadors bibliomètrics sobre l'activitat acadèmica i de recerca.

El rànquing mundial està liderat per les universitats de Harvard, Stanford i Califòrnia-Berkeley (EUA) i la de Cambridge (Regne Unit), que torna a ser la universitat europea millor valorada. A escala europea, les universitats de Cambridge, Oxford i la University College of London lideren el rànquing del 2009.

Pel que fa a la classificació de les universitats espanyoles a nivell mundial, trobem, en primer lloc, a la Universitat de Barcelona (situada en la franja 101-200); les universitats Autònoma de Madrid, Complutense de Madrid i de València (situades en la franja 201-302); l'Autònoma de Barcelona i la Politècnica de València (situades en la franja 303-401); i en la mateixa franja que la UPF estan les universitats de Granada, Santiago de Compostel·la, Sevilla i Saragossa (situades en la franja 402-501).

La UPF , entre les 100 primeres en informàtica

Precisament quan fa quasi 20 anys dels inicis de la Universitat Pompeu Fabra i se celebren els 10 anys de singladura de l'Escola Superior Politècnica (ESUP), la UPF se situa entre les 100 millors universitats del món en l'àmbit de la  informàtica, l'única universitat espanyola que es situa en la franja 76-100 d'aquesta disciplina.

La metodologia de l' Academic Ranking of World Universities 2009 inclou l'anàlisi de dades bibliomètriques sobre el nombre de premis rellevants (premis Nobel, medalles Field) obtinguts per l'alumnat i el professorat de les universitats; els investigadors més citats en les 21 àrees de recerca determinades pel Thomson ISI (Institute for Scientific Information); els articles publicats a Nature i Science durant el període 2004-2008 i els registrats al Science Citation Index Expanded (SCIE) i al Social Science Citation Index (SSCI) durant l'any 2008, i, finalment, l'eficiència acadèmica en funció de les dimensions de la institució.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF entra al CHE-ExcellenceRanking 2009 en ciències socials

La UPF lidera el rànquing espanyol en ciències socials del THES

La UPF entre les millors institucions de recerca a nivell mundial