Vés enrere Josep Ramoneda fa una donació de prop de 8.000 volums a la Biblioteca de la UPF

Josep Ramoneda fa una donació de prop de 8.000 volums a la Biblioteca de la UPF

El fons bibliogràfic, d'un gran valor per a la docència, l'estudi i la recerca, versa principalment sobre filosofia, assaig i ciències socials, i prop de la meitat està escrit en llengües estrangeres.
08.11.2009

D'esquerra a dreta: Josep Joan Moreso i Josep RamonedaJosep Ramoneda, periodista, filòsof, escriptor i actual director general del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, ha fet la donació perpètua a la UPF de la seva biblioteca particular, formada per prop de 8.000 volums, que quedaran integrats a la Biblioteca de la Universitat.

Per rubricar l'acord, Josep Ramoneda i Josep Joan Moreso, rector de la UPF, han signat un conveni al Rectorat, avui al migdia. En virtut d'aquest conveni, la Universitat es compromet al trasllat i incorporació de les obres a la Biblioteca, així com a la seva catalogació. També a informar sempre sobre l'origen d'aquests volums, que quedaran identificats com a " Donació de Josep Ramoneda", i a indicar la seva procedència en tots els documents.

La donació feta per Josep Ramoneda (de la qual uns 6.000 volums ja han estat transferits, i la resta es farà paulatinament) té un gran valor per a la docència, l'estudi i la recerca, i versa principalment sobre filosofia, assaig, ciències socials, i en menor mesura, sobre literatura. Aproximadament un 50% dels volums estan escrits en llengües estrangeres, sobretot en francès. La majoria dels llibres han estat publicats durant el període que va de finals del segle XX fins a l'actualitat.