Vés enrere Més de 300 màsters i doctors de la promoció 2011 es graduen

Més de 300 màsters i doctors de la promoció 2011 es graduen

L'acte acadèmic de graduació de màsters i doctorats va aplegar l'1 de juliol persones de 36 nacionalitats diferents. La lliçó de graduació "Ara, què?", va anar a càrrec de Miquel Roca i Junyent, advocat i professor del Departament de Dret de la UPF.
01.07.2011

Miquel Roca impartint la lliçó de graduació

Més de 300 nous doctors i graduats de màsters oficials de la Universitat Pompeu Fabra, corresponents a la promoció 2011, acompanyats dels seus familiars i amics, van prendre part en la cinquena edició de l'acte acadèmic de graduació de màsters oficials i doctorats.

L'acte, de marcat caràcter internacional (més del 50% dels participants van ser de l'estranger, provinents de més de 30 països diferents) va tenir lloc el divendres  1 de juliol al vespre a l'auditori del campus de la Ciutadella, que es va omplir amb la presència de prop de 600 persones, entre graduats i convidats.

El programa de la cerimònia, que es va poder seguir en directe per Internet a través de la web de l'acte de graduació, va començar amb una benvinguda a càrrec del rector Josep Joan Moreso, a la qual va seguir la lliçó de graduació "Ara, què?", (document PDF, 16,6 KB), impartida per Miquel Roca i Junyent, advocat i professor associat del Departament de Dret de la UPF.

Una graduada rebent el diploma de mans del rectorLa interpretació per part del Cor de la Universitat de Cantares, d'Antonio Machado i Joan Manuel Serrat, va donar pas al lliurament dels diplomes commemoratius als nous doctors i graduats, que van anar pujant a l'escenari per rebre la distinció de mans de Josep Joan Moreso, Olga Valverde, vicerectora de Postgrau i Doctorat, i  Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF

Després de la intervenció de Macarena Ares, graduada del màster de Recerca en Ciència Política, en representació de la promoció 2011, va tenir lloc el parlament de cloenda del rector (document PDF, 91,6 KB), pronunciat en tres idiomes, i que va començar amb una referència al caràcter internacional de l'acte: "Sou aquí més de tres-centes persones de trenta-sis nacionalitats diferents que heu trobat a la UPF un espai universitari lliure i plural, un lloc atractiu per desenvolupar el vostre talent", va afirmar el rector.

Josep Joan Moreso va assegurar que els graduats presents a l'acte eren l'exemple de l'única via per la qual es pot transitar per arribar a bon port en aquest context de crisi que patim: la via del coneixement i la formació.

Els graduats i graduades durant l'acteEn aquest sentit, el rector va afirmar que "la formació universitària proporciona, sense cap dubte, accés i millors llocs de treball". Així mateix, el rector va ressaltar que la recerca i el coneixement generen ocupació: "La Universitat no és pas part del problema de la crisi, ans al contrari: és part de la solució".

Finalment, Josep Joan Moreso va posar Miquel Roca i Junyent -que poca estona abans havia impartit la lliçó de graduació- com a exemple de combinació d'innovació i integritat, dues virtuts que necessita qualsevol societat per anar cap endavant.

El rector va concloure la seva intervenció fent un elogi a la política lingüística que se segueix a la UPF, que permet als seus estudiants viure i estudiar en català, castellà i anglès. L'acte va finalitzar amb la interpretació de la cançó tradicional universitària Gaudeamus igitur per part del Cor, i amb un aperitiu ofert pel programa UPF Alumni.

Màsters oficials i doctorats d'aquest curs a la UPF

Un grup de graduats mostren la seva alegria un cop finalitzat l'acteLa UPF ha comptat el curs acadèmic 2010-2011 amb 1.002 estudiants en els 25 màsters oficials que coordina i 1.164 estudiants de doctorat en els nou programes que ofereix. A més la UPF ha participat en una quinzena de màsters universitaris coordinats per altres universitats catalanes o de fora de Catalunya.

Des de l'inici de curs 2010-2011 fins al 20 de juny s'han llegit a la UPF 89 tesis doctorals, el 64% de les quals en llengua anglesa, i es preveu que a final de curs se n'hauran llegit més de 100. Dels nou programes de doctorat, set compten amb menció de qualitat atorgada per l'agència d'avaluació de la qualitat (ANECA) i està pendent la resolució de les noves mencions d'excel·lència per a doctorats.