Vés enrere “Ser al 4YFN ens posa al radar”

“Ser al 4YFN ens posa al radar”

Els responsables dels projectes que ha presentat la UPF en aquesta fira sobre emprenedoria destaquen la visibilitat que han aconseguit. Els assistents a la trobada han pogut conèixer a l’estand de la UPF una mostra dels projectes innovadors desenvolupats en la seva comunitat.

07.07.2021

“Ser al 4YFN ens posa al radar d’inversors i empreses que busquen projectes interessants”. Gino Bollaert, director de tecnologia de l’empresa LUCID Technology, resumeix així el principal avantatge d’haver participat a l’estand de la UPF en aquesta fira sobre emprenedoria celebrada a Barcelona entre el 28 de juny i 1 de juliol.

Els assistents a la trobada han pogut conèixer a l’estand de la UPF una mostra dels projectes innovadors desenvolupats en la seva comunitat, com ara dues empreses spin-off: l’esmentada LUCID Technology, que treballa en l’àmbit de la imatge, i Integra Therapeutics, dedicada a l’edició gènica. També hi han disposat d’espais diferents iniciatives d’R+D: OrganAId, centrat en les malalties del neurodesenvolupament, i TELMI-SkyNote, que ofereix un sistema d’aprenentatge musical. Els representants del projecte d'entrenament quirúrgic ASTRA també hi han estat presents per donar a conèixer la seva proposta.

Així mateix, l’estand de la UPF ha acollit sis startups impulsades per membres de l’ecosistema universitari: la comunitat de moda ètica i sostenible Ethical Time, l’empresa dedicada a la intel·ligència artificial transparent EXPAI, el mercat en línia de productes de proximitat LocalProductos, l’empresa de mascaretes transparents MASKIN, l’app d’alimentació saludable MyRealFood i la companyia Onetap, que ofereix experiències interactives per al sector cultural.

A més, va disposar d’un estand propi el projecte d’incubació per a iniciatives pedagògiques EDvidence, liderat per la UPF. Aquest espai va servir per donar visibilitat al seu model i a les deu empreses emergents que en formen part, que volen donar resposta als reptes i necessitats dels nous paradigmes de l’ensenyament i l’aprenentatge des d’una perspectiva fonamentalment tecnològica.

Tres d’aquestes iniciatives, Pentabilities, Cercle i Klasea, van presentar el seus projectes al Discovery Area Pitching, un espai de trobada entre startups, inversors, empreses, socis potencials i públic en general.

“És cabdal que el coneixement arribi a la societat”

“Per a la UPF és cabdal aconseguir en els propers anys que la gran quantitat de coneixement que generem arribi a la societat”, assegura el rector de la Universitat, Oriol Amat. Per aquest motiu, afegeix, és “imprescindible” que la Universitat participi en esdeveniments com la fira 4YFN, on els projectes innovadors poden “donar-se a conèixer a possibles clients i inversors”.

“Per a la UPF és cabdal aconseguir en els propers anys que la gran quantitat de coneixement que generem arribi a la societat. És imprescindible” que la Universitat participi en esdeveniments com la fira 4YFN, on els projectes innovadors poden donar-se a conèixer a possibles clients i inversors"

Aquest va ser, precisament, l’objectiu de la jornada Barcelona Deep Tech Startup Demoday, una trobada organitzada en el marc de la fira per Barcelona Activa on diferents empreses sorgides a universitats catalanes van presentar els seus projectes. La spin-off LUCID Technology va ser la representant de la UPF a la jornada, que va esdevenir “una molt bona oportunitat per descobrir què està passant en el camp de la deep tech, segons el CTO de l’empresa, Gino Bollaert.

“Contactes molt valuosos”

Javier Rando, responsable d'innovació d'EXPAI, subratlla que, a banda de fer contactes “molt valuosos” a la fira, l’equip d’aquesta startup hi ha descobert “què està passant en el mercat” de primera mà. “Hem parlat amb molta gent que ens ha ajudat a conèixer les necessitats dels potencials clients del nostre producte i això ens permetrà ajustar la nostra proposta de valor”, explica.

El balanç del responsable de màrqueting de Onetap, Pol Daurella, també és molt positiu: “hem comprovat que hi ha interès en la nostra proposta, hem fet contactes amb possibles clients i socis tecnològics que ens podrien ajudar a donar millors solucions i, alhora, hem compartit experiències i informacions útils amb altres startups”, resumeix.

El 4YFN, una trobada organitzada per l’associació d’empreses de telefonia GSMA en el marc del Mobile World Congress (MWC), s’ha celebrat en aquesta edició en el mateix recinte que el propi MWC, la qual cosa ha facilitat el contacte dels assistents amb les grans corporacions.

Per a més informació

Notícia publicada per: