Vés enrere Premis a Sitges per a Cravan vs. Cravan

Premis a Sitges per a Cravan vs. Cravan

09.10.2002

El 10 d'octubre passat es va presentar, en el marc del Festival Internacional de Cinema de Catalunya-Sitges 2002, la producció Cravan vs. Cravan. Aquest llargmetratge, opera prima del director Isaki Lacuesta (Girona, 1975) i una nova producció sorgida del Màster en Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra, ha obtingut dos premis del palmarès del festival: el premi del públic en la secció Gran Angular i el premi Citizen Kane al millor director revelació.
Els estudiants del màster, iniciativa creada l'any 1998 amb l'objectiu de preparar i formar documentalistes joves i per oferir majors perspectives per als professionals, tenen la possibilitat de formar part de l'equip d'un cineasta reconegut amb qui realitzaran un documental de creació que serà produït per una productora independent. Precisament, Isaki Lacuesta és un dels alumnes que va participar en la primera edició del màster i va col·laborar en realització del documental Mones com la Becky, de Joaquim Jordà. La premiada En construcción, de José Luis Guerín, també va sorgir a iniciativa del màster.
Cravan vs. Cravan és una biografia entre la realitat i la ficció que reconstrueix la vida, fins a la seva mort prematura ocorreguda l'any 1918 en el golf de Mèxic, del poeta, boxejador i aventurer Arthur Cravan. Nebot d'Oscar Wilde, amic de Duchamp i d'altres membres de l'avantguarda de primers de segle, Cravan (nascut el 1886 a Lausana i que, en realitat, es deia Fabian Avenarius Lloyd) va ser un personatge tan llegendari com misteriós i que, entre moltes altres vivències, va disputar un combat de boxa contra el campió del món dels pesos pesats Jack Johnson, que va tenir lloc l'abril de 1916 a la plaça de braus Monumental de Barcelona.