Vés enrere L’artista Jaume Plensa obre els Diàlegs Humanístics UPF 2021

L’artista Jaume Plensa obre els Diàlegs Humanístics UPF 2021

Debatrà amb Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats, sobre l’art com a espai de l’autèntica comunicació humana. La sessió, en format virtual i oberta a tothom, tindrà lloc el proper dimarts 19 de gener.

14.01.2021

La Universitat engega la sisena edició dels Diàlegs Humanístics UPF, una iniciativa que “vol obrir les portes de la Universitat a tota la societat per divulgar i debatre temes d’actualitat amb l’àmbit humanístic com a eix vertebrador”, explica Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats i directora acadèmica dels diàlegs.

La primera sessió, de les vuit previstes, tindrà lloc el dimarts 19 de gener, a les 19.00 hores, i comptarà amb la participació de Jaume Plensa, artista reconegut internacionalment, amb obres seves que formen part de paisatges urbans de Chicago, Nova York, Madrid, Nàpols, Jakarta, Erevan, Tòquio, Londres o Barcelona. Les seves escultures sovint estan en espais públics o enmig de la natura i inciten al diàleg entre l’obra d’art i les persones que l’admiren. El diàleg, que farà conjuntament amb Tamara Djermanovic, versarà sobre l’art com a espai de l’autèntica comunicació humana.

Àlbum de fotos de la primera sessió amb Jaume Plensa

Jaume Plensa. Diàlegs humanístics UPF 2021

"Els Diàlegs Humanístics UPF volen obrir les portes de la Universitat a tota la societat per divulgar i debatre temes d’actualitat amb l’àmbit humanístic com a eix vertebrador”

Enguany, i mentre les condicions sanitàries no ho permetin, les vuit sessions seran en format virtual, obertes a totes les persones interessades amb prèvia inscripció. Com en edicions anteriors, seran cada dimarts, a les 19.00 hores, i finalitzaran el dimarts 16 de març. Les conferències proposades “tracten temes tant de cultura general com de política, d’història, de biomedicina, d’ètica, de filosofia, de psicologia o d’economia, i són sempre en format de diàleg entre dos experts que pertanyen a diferents camps del saber”, remarca Djermanovic.

Les temàtiques de les sessions d’aquest any

• 19 de gener: “Plensa: art, del silenci a la comunicació”. Amb Jaume Plensa i Tamara Djermanovic
  • 26 de gener: “Migracions humanes: des de la biologia i des de la sociologia”. Amb David Comas i Miquel Pajares
  • 2 de febrer: “Romper los límites invisibles del arte. Una conversación sobre arte, visibilidad y discapacidad”. Amb Nausikaä El-Mecky i Kelly Arrontes
  • 9 de febrer: “¿Ha muerto el cine?”. Amb Carlos Losilla i Violeta Kovaciscs
  • 16 de febrer: “Reptes ètics de la biologia sintètica i edició gènica”. Amb Marc Güell i Itziar Lecuna
  • 23 de febrer: “Oportunidades económicas y sociales ante la crisis climática”. Amb Natalia Fabra i Humberto Llavador
  • 2 de març: “Les xarxes socials i la comunicació avui dia: la vida en temps tòxics”. Amb David Block i Frederic Guerrero Solé
  • 16 de març: “Economia després de la pandèmia”. Amb Lourdes Beneria i Teresa Garcia-Milà Lloveras

A banda de la direcció acadèmica de Tamara Djermanovic, els Diàlegs Humanístics compten amb el suport d’un Consell Assessor que està format per professors dels departaments de Ciències Experimentals i de la Salut, Humanitats, Comunicació i Economia i Empresa.

Finalment, els estudiants de la UPF que assisteixin a un mínim de set diàlegs i superin un qüestionari específic sobre cadascun d’ells podran obtenir 1 crèdit ECTS.

Perfils dels protagonistes:

Tamara Djermanovic