Vés enrere La UPF s’uneix a la xarxa The Guild of European Research-Intensive Universities

La UPF s’uneix a la xarxa The Guild of European Research-Intensive Universities

D'aquesta manera, passa a ser la vint-i-unena universitat membre d’una de les xarxes d’universitats europees més rellevants actualment, amb presència a setze països.

07.01.2021

Fundada el 2016, The Guild comprèn, amb la incorporació de la UPF, vint-i-una de les universitats europees amb més intensitat en recerca de setze països diferents i es dedica a millorar la veu de les institucions acadèmiques, els seus investigadors i els seus estudiants en els debats europeus sobre investigació i innovació . La xarxa està compromesa amb la recerca de l’excel·lència, la importància de la recerca de la veritat i la creació de confiança com a fonament de la vida pública i la creació de nous coneixements en benefici de la societat, la cultura i el creixement econòmic.

Entre els membres hi ha institucions com la Universitat de Warwick (Regne Unit), la Universitat de Bolonya (Itàlia), la Universitat de Tübingen (Alemanya), la Universitat de París (França) o la Universitat de Berna (Suïssa).

Jaume Casals, rector de la UPF, considera que “formar part de The Guild és una declaració clara de l’impuls de la Universitat cap a la internacionalització i la cooperació amb algunes de les universitats més importants d’Europa. A través de la xarxa, aprofitarem la nostra excel·lència en docència i investigació, fonamentals per millorar la capacitat de la UPF per afrontar els reptes de la societat, col·locant-nos al cor del progrés social i cultural i dels debats sobre polítiques que configuren el futur del panorama europeu de recerca i innovació en educació superior”.

“Formar part de The Guild és una declaració clara de l’impuls de la Universitat cap a la internacionalització i la cooperació amb algunes de les universitats més importants d’Europa."

Per la seva banda, Isabel Valverde, vicerectora per a projectes d’internacionalització de la UPF assegura que “The Guild és la xarxa que, pel seu programa i la seva visió, per la qualitat del seus membres i per la seva dimensió política en la construcció de l’espai europeu d’educació i recerca, correspon al projecte de la UPF de consolidar-se com a una universitat internacional amb tot allò que la internacionalització implica en termes de prestigi i projecció global”.

Els membres de The Guild van quedar impressionats pel rendiment tan alt que ha demostrat la UPF en la valoració dels seus criteris d’adhesió a la xarxa. Van destacar la desena posició mundial entre les universitats joves del Times Higher Education Global Rankings (2021) i la potència de la Universitat en la captació de finançament europeu per a la recerca, que la situa com la institució espanyola amb més èxit en obtenir ajuts del Consell Europeu de Recerca (ERC) des del 2014.

Vincent Blondel, president de The Guild i rector de la Universitat de Lovaina (Bèlgica), afirma que “estem molt contents d’ampliar encara més la diversitat geogràfica de The Guild amb un membre de la Península Ibèrica. La Universitat Pompeu Fabra aporta a la xarxa una experiència particular d’aconseguir una distinció global en investigació, docència i impacte públic en molt poc temps, en tot l’espectre disciplinari”.

"La Universitat Pompeu Fabra aporta a la xarxa una experiència particular d’aconseguir una distinció global en investigació, docència i impacte públic en molt poc temps, en tot l’espectre disciplinari."

Finalment, Jan Palmowski, secretari general de The Guild, remarca que “és un orgull que una universitat de tanta distinció hagi acceptat la nostra invitació a unir-se a The Guild. A mesura que enfortim el debat sobre el futur de les universitats europees, l’aprofundiment de l’Espai Europeu de Recerca i les noves pedagogies a l’Espai Europeu d’Educació, la UPF contribuirà de manera important a millorar les nostres discussions i ens ajudarà a aprendre els uns dels altres”.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació