Vés enrere Marta Navarro Ros, estudiant del grau en Comunicació Audiovisual, finalista al Premi Planeta

Per la seva obra Desde dentro, una novel·la negra ambientada en el món eqüestre en la qual aquesta jove escriptora de 20 anys ha estat treballant en els últims tres anys. Per a aquesta 69a. edició del premi s'han presentat 582 novel·les originals d'escriptors espanyols i hispanoamericans.

27.10.2020

El 15 d'octubre, el Premi Planeta va celebrar la seva 69a. edició al Palau de la Música Catalana de Barcelona amb una "cerimònia íntima" a causa de la situació de la pandèmia actual. A aquesta edició s'hi han presentat 582 novel·les originals d'escriptors espanyols i hispanoamericans. Marta Navarro Ros, alumna del grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra va resultar finalista al Premi Planeta per la seva obra Desde dentro, una novel·la negra ambientada en el món eqüestre presentada sota el pseudònim de R. Ros.

"Vaig presentar la novel·la al Premi Planeta amb mínimes esperances, ja que considerava que era apostar molt alt"

Desde dentro  és una novel·la negra ambientada en el món eqüestre que narra la mort de Pedro Juárez, l'amo de l'hipòdrom i club més important de país. L'obra s'articula en dues parts. A la primera els personatges són adolescents i la segona transcorre 10 anys més tard. Els personatges protagonistes, Marcos i Alicia, són dos genets de 16 anys quan ocorre l'assassinat que acabarà afectant moltes persones.

Experiència literària prèvia i plans de futur

Sobre la seva experiència literària, Marta Navarro va autopublicar una petita novel·la en 2015, quan tenia 15 anys i ja es començava a manifestar el seu talent per a la creació literària. Com ha explicat "Desde dentro ha estat el meu primer gran projecte, en el qual he estat treballant els últims tres anys, i ser finalista a el Premi Planeta significa un esglaó molt gran".

Quant els seus plans de futur: "El meu somni és publicar aquesta novel·la en alguna gran editorial, si pot ser Planeta. Vaig presentar el manuscrit amb mínimes esperances. Considerava que era apostar molt alt. Però ara estic molt agraïda d'haver-ho fet, ja que considero que em pot obrir moltes portes", declara l'autora finalista.

Tot i que quan s'escriu un llibre no se sap del cert si serà d'interès del gran públic, "publicar la novel·la ara és una possibilitat bastant factible. Gràcies al Planeta sembla ser que hi ha interès i ja he tingut alguna que altra proposta. Anem a poc a poc, veient què passa i si surt endavant. L'important és que finalment arribi al lector", afirma Marta Navarro. A més, l'escriptora ja està treballant en un nou projecte del mateix gènere, però amb un ambient i un estil molt diferents, segons ha explicat.

El jurat del premi va estar integrat per Fernando Delgado, Juan Eslava Galán, Pere Gimferrer, Carmen Posadas, Rosa Regàs, José Manuel Blecua i Belén López, directora d'Editorial Planeta i secretària del jurat amb vot.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació