Vés enrere Jordi Galí, distingit amb la Creu de Sant Jordi

Jordi Galí, distingit amb la Creu de Sant Jordi

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha reconegut el catedràtic del Departament d’Economia i Empresa de la UPF pel conjunt de les seves contribucions a la macroeconomia, en especial per l’anàlisi de la política monetària en les economies industrialitzades.

12.03.2020

Jordi Galí, catedràtlc de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i investigador del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI-UPF), ha estat distingit recentment amb la Creu de Sant Jordi, que atorga el Govern català. L'acte de lliurament del guardó, un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya, tindrà lloc en una data propera a Sant Jordi.

Jordi Galí forma part del total de 30 personalitats i 15 entitats que properament rebran la Creu de Sant Jordi

El Govern ha distingit Jordi Galí “pel conjunt de les seves contribucions a la macroeconomia, en especial per l’anàlisi de la política monetària en les economies industrialitzades, la identificació i els efectes dels xocs tecnològics i l’estimació de regles de política fiscal als països de la zona euro”.

Jordi Galí forma part del total de 30 personalitats i 15 entitats que rebran la Creu de Sant Jordi 2020, una distinció creada fa 39 anys amb la finalitat de reconèixer persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya, en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural. Enguany, l’elecció de les persones guardonades, que reflecteix la diversitat de camps en l’entorn social, ha preservat la paritat de gènere i la representació territorial.

Expert en teoría macroeconòmica amb una àmplia trajectòria internacional

Jordi Galí i Garreta (Barcelona, 1961), considerat com una de les principals figures de la nova macroeconomia keynesiana, l’any 1989 es va doctorar en Economia al Massachusetts Institute of Technology (MIT) dels Estats Units. Des del 2001 és catedràtic del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i investigador sènior del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI-UPF), que va dirigir entre els anys 1999 i el 2017.

Professor de recerca de la Barcelona GSE des de l'any 2009, al llarg de la seva carrera ha estat vinculat a diverses universitats dels EUA: a les de Nova York i Colúmbia, on ha exercit diversos càrrecs acadèmics, i al MIT i a Yale, com a professor visitant.

És consultor habitual del Banc Central Europeu i de l’Sveriges Riksbank, i membre de diverses entitats i institucions de l'àmbit de l'economia i la cultura: del Center for Economic and Policy Research (CEPR), on entre els anys 1999 i 2005 va coridirigir el Programa de Macroeconomia Internacional; del National Bureau of Economic Research (NBER), de l’Econometric Society (una entitat que va presidir el 2012), el Research Council del Deutsche Bundesbank, i a Catalunya, de l’Institut d’Estudis Catalans (des del 2009).

Entre altres guardons, el professor Galí ha rebut el Premi Rei Jaume I d’Economia (2004), el premi Yrjö Jahnsson Award in Economics (2005) i el Premi Nacional de Recerca i la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya (els anys 2011 i 2015, respectivament). Ha obtingut nombroses beques de recerca, inclosos dos ajuts Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca, els anys 2008  i el 2013.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació