Vés enrere Verónica Benet-Martinez rep als EUA el premi Diener Award in Personality Psychology 2019

La professora d’investigació ICREA-UPF del Departament de Ciències Polítiques i Socials va recollir el guardó en el decurs de la convenció anual de la Society for Personality and Social Pschology (SPSP), celebrada a Nova Orleans.

09.03.2020

Verónica Benet Martínez, professora d’investigació ICREA-UPF del Departament de Ciències Polítiques i Socials i sotsdirectora del Centre d’Investigació i Recerca en Metodologia de l’Enquesta (RECSM-UPF), ha estat distingida recentment amb el premi Diener Award in Personality Psychology, en la seva edició del 2019.

El guardó, atorgat per la Society for Personality and Social Pschology  (SPSP), ha reconegut la seva tasca i trajectoria en l’estudi de la relació entre la cultura i els processos psicologics socials i de la personalitat, que ha contribuït substancialment tant en els àmbits de la psicologia social com de la psicologia de la personalitat. Li va ser lliurat en el decurs de la convenció anual de la SPSP, que va tenir lloc del 27 al 29 de febrer del 2020 a la ciutat de Nova Orleans (Louisiana, EUA).

La SPSP ha escollit Verónica Benet-Martínez per ser una investigadora innovadora i coneguda pels seus projectes de recerca centrats en la base cultural de les diferències i els processos de personalitat.

El premi Carol and Ed Diener Award in Personality Psychology s’adreça a investigadors que estiguin més o menys a la meitat de la seva carrera professional (que portin entre 15 i 25 anys de carrera) i que hagin fet aportacions essencials en els camps de la psicologia de la personalitat i  la psicologia social. Està dotat amb 1.000 euros, una placa commemorativa i un any de subscripció a la SPSP.

Experta en les interaccions entre cultura i personalitat

La SPSP ha escollit Verónica Benet Martínez per ser una investigadora innovadora i coneguda pels seus projectes de recerca centrats en la base cultural de les diferències i els processos de personalitat, que l’han convertit en una dels principals expertes en experiència i identitat multiculturals.

El seu treball demostra com les persones poden alternar entre els seus diversos registres culturals, un procés que es coneix com cultural frame-switching: estudia els diferents avantatges associats al biculturalisme i dilucida la manera com poden interaccionar múltiples cultures, no només entre individus, sino tambe dintre d'ells mateixos. Al llarg de la seva trajectòria ha analitzat la interacció crucial entre la personalitat i la cultura, i de quina manera depenen una de l’altra i s’afecten mútuament.

Verónica Benet Martínez, que dins de RECSM-UPF és la coordinadora del Grup de Recerca en Ciències Socials Experimentals i del Comportament (BESS), ha rebut nombrosos premis de diverses organitzacions, entre les quals l’American Psychological Association, la Society for Psychological Study of Social Issues i l’Association for Research in Personality.

La Society for Personality and Social Psychology, fundada el 1974, és l’organització més gran del món de psicòlegs socials i de personalitat. Amb més de 7.500 membres, la SPSP s'esforça per avançar en els àmbits de les ciències, la docència i l’aplicació de la psicologia social i de la personalitat.