Vés enrere TIDE participa en un nou projecte Erasmus +: BLENDI, Blended Learning for Inclusion

El 16 i 17 de gener s'ha celebrat la reunió d'inici del projecte al campus de Poblenou. Hi participen Laia Albó, Patricia Santos i Davinia Hernández-Leo amb l'objectiu de capacitar els educadors per abordar l'exclusió social i educativa dels estudiants d'entorns desfavorits.

17.01.2020

Els dies 16 i 17 de gener s'està duent a terme al campus de Poblenou la reunió d'inici d'un nou projecte europeu internacional Erasmus +: Blended Learning for Inclusion que porta l'epígraf de BLENDI. El consorci està integrat per cinc centres coordinats per la Universitat de Ciències Aplicades Diaconia (Finlàndia) i hi participen Laia AlbóPatricia Santos i Davinia Hernández-Leo, membres del grup de recerca en Tecnologies i Educació (TIDE) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF.

El projecte parteix de el fet que els estudiants d'entorns desfavorits i / o migrants sovint tenen menys oportunitats d'accés a les tecnologies digitals i a la manera en què es fan servir aquestes tecnologies. Al seu torn, aquesta situació comporta una menor participació d'aquests joves en els diferents àmbits de la societat, econòmic, social, polític, cultural, espacial i institucional.

L'objectiu de BLENDI és capacitar educadors perquè utilitzin l'aprenentatge mixt a les escoles, en un intent per abordar l'exclusió social i educativa dels estudiants d'entorns desfavorits. El projecte ha estat dissenyat per abordar necessitats específiques nacionals i europees, pel que fa als grups objectiu del projecte, estudiants i professors, per tal de:

- Desenvolupar eines digitals pràctiques i innovadores i un curs de capacitació que ajudin els mestres a utilitzar l'aprenentatge combinat a les escoles basades en els principis de l'educació inclusiva.

- Fomentar les habilitats digitals dels docents segons el Marc Europeu per a la Competència Digital dels Educadors.

- Empoderar els estudiants perquè expressin els seus punts de vista sobre el seu aprenentatge en un context pedagògic digital, millorant d'aquesta manera la col·laboració entre professors i estudiants en entorns digitals.

- Contribuir a la inclusió efectiva i permanent de tots els estudiants, recolzant el seu dret a l'educació, la igualtat i l'autorealització.

D'acord amb el Pla d'Acció de la Comissió Europea per a l'educació digital, la Unió Europea necessita més educadors digitalment competents. Tenir educadors digitalment competents vol dir que els docents han de desenvolupar les seves habilitats digitals i, a el mateix temps, revisar la seva pedagogia per incloure a tots els nens en el procés d'aprenentatge, i sobretot als que es troben en entorns desfavorits.

L'enfocament BLENDI significa una combinació de la plataforma BLENDI, el conjunt d'eines BLENDI, un curs de capacitació combinat per a mestres, pautes per crear lliçons combinades dialèctic-sinèrgiques amb l'enfocament de co-creació entre mestres i estudiants i la creació de materials didàctics . Els mestres rebran capacitació en l'ús de l'enfocament BLENDI que se centra en l'ús de l'aprenentatge combinat a les escoles basades en la lògica d'inclusió i, al seu torn, els estudiants rebran suport en la presa de decisions respecte al seu procés d'aprenentatge en contextos educatius digitals.

Consorci:

Universitat de Ciències Aplicades Diaconia (Diakonia-ammattikorkeakoulu), Finlàndia (coordinador).

Universitat Pompeu Fabra (Espanya)

Universitat Europea de Xipre

Institut d'Aprenentatge Permanent d’Atenes (Grècia)

Education and Development Limited (Irlanda)